اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیاده روی «دلدادگان حسینی» در آبیک برگزار می شود/ از برپایی 15 موکب خدمت رسان تا مشارکت مردم در نذر رهایی

در پیاده روی دلدادگان حسینی شهر آبیک که همزمان با اربعین برگزار می شود، 15 موکب مختلف در این مسیر برپا و نذر رهایی در قالب پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود.

پیاده روی «دلدادگان حسینی» در آبیک برگزار می شود/ از برپایی 15 موکب خدمت رسان تا مشارکت مردم در نذر رهایی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه هماهنگی برگزاری پیاده روی دلدادگان حسینی شهر آبیک پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک برگزار شد. 

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک بر همکاری و مساعدت لازم همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای برگزاری هر چه باشکوه تر پیاده روی دلدادگان حسینی که روز شنبه 26 شهریور مصادف با اربعین برگزار می شود، تاکید کرد و گفت: با محوریت سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک این پیاده روی معنوی و بزرگ برگزار می شود و دستگاه های مربوطه باید نقش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه ایفا کنند.

وی افزود: با محوریت شهرداری آبیک، ناوگان حمل و نقل شهرداری و دیگر دستگاهها در روز پیاده روی دلدادگان حسینی آماده خدمات دهی مردم شهر آبیک از کوی سازمانی شهید فلاحی آمادگاه به این شهر خواهند بود و هماهنگی لازم برای مباحث ترافیکی و انتظامی در نظر گرفته شده است. 

این مسئول ادامه داد: مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با همراهی جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک لازم است در پیاده روی دلدادگان حسینی حاضر و در صورت لزوم به مردم خدمات بهداشتی و امدادی و واکسیناسیون ارائه دهند. 

فرماندار شهرستان آبیک افزود:  مقرر شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک دو ایستگاه سلامت برادران و خواهران در مسیر پیاده روی دلدادگان حسینی برپا شود و داوطلبان آموزش دیده و امداداگران هلال احمر به مردم خدمات دهند. 

فتوحی ادامه داد: طبق اذعان مسئولان صدا و سیمای مرکز قزوین پرچم شهرستان آبیک در برگزاری عزاداری بزرگ عاشورای حسینی بالا بود و آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و از افراد مختلف  از جاهای مختلف هم نسبت به این موضوع ابراز لطف داشته اند که امیدواریم پیاده روی دلدادگان حسینی به نحو احسن و باصلابت و با حضور پرشور مردم برگزار شود.

سرهنگ مهدی صادق پور فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک در ادامه این جلسه از برپایی 15 موکب در پیاده روی دلدادگان حسینی شهر آبیک  از بوستان شهید رجایی تا گلزار شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی آمادگاه خبر داد و گفت: برای برگزاری علاوه بر سپاه شهرستان آبیک،  دستگاههای مختلف پای کار هستند و  نسبت به برپایی موکب های مختلف اقدام می کنند. 

وی افزود: در برپایی موکب ها گروه جهادی شهید افغانی، هیات رزمندگان اسلام، حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا سلام الله علیها، گردانهای امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام، بسیج مداحان، گروه شهدای کربلا، حوزه مقاومت بسیج ثارالله علیه السلام، سربازان سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام، آموزش و پرورش، صمت و اتاق اصناف، هیات ابوالفضل علیه السلام و کمیته امداد مشارکت دارند.

این مسئول ادامه داد: قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا، زیارت اربعین،  اجرای سرود توسط گروه سرود و مداحی از برنامه های پیاده روی دلدادگان حسینی شهر آبیک خواهد بود. 

رژه خودرویی در 31 شهریور

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک اضافه کرد: رژه خودرویی به مناسبت 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس با محوریت ارتش و با حضور نیروهای انتظامی، بسیج، ارتش، سپاه و هوانیروز برگزار می شود. 

صادق پور خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مراسم رژه، ساعت 10 صبح مراسم گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا برگزار و ساعت11 صبح با امام جمعه شهرستان آبیک دیدار خواهیم کرد. 

وی بیان کرد: در سوم مهر ماه مصادف با 28 مرداد صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام "ص" و امام حسن علیه السلام یک گروهان از نیروهای مسلح همراه دسته های عزاداری شهرستان آبیک در مراسم عزاداری در گلزار شهدای گمنام شهر آبیک حضور خواهند یافت. 

این مسئول نظامی تصریح کرد: نهم مهر ماه تجمع بزرگ رزمندگان و ایثارگران شهرستان آبیک پس از دو سال با حضور سخنران کشوری برگزار می شود.

صادق پور از اجرای نذر رهایی در قالب پویش آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد و نهضت کمک مومنانه شهرستان آبیک در پیاده روی دلدادگان حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم شریف شهرستان آبیک میتوانند در این روز به نیت قدم در مسیر کربلا در نذر رهایی شرکت و در آزادی چند زندانی غیرعمد مساعدت کنند که از ظرفیت خیران هم برای شرکت در این نذر استفاده شده است. 

وی بیان کرد: مشارکت مردم در نذر رهایی، یک حرکت فرهنگی و معنوی است که اجر و ثواب آن برای خیران باقی خواهد ماند و بعد از اربعین، با توجه به کمک مردم و خیران، نسبت به آزادی زندانیان غیرعمد اقدام می شود.

حمید حسن زاده رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان آبیک هم در این جلسه بر توزیع 1000 قرص نان توسط هیات های مذهبی در روز پیاده روی دلدادگان حسینی علاوه بر دو هزار قرص نان دیگر اشاره  و تصریح کرد: 1200 عدد مهر و 1200 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس و حجاب و عفاف با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بین شرکت کنندگان در پیاده روی دلدادگان حسینی توزیع می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول