اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رئیس منابع طبیعی دلفان در راستای حفاظت از طبیعت اقوام متخلف خود را دستگیر کرد

در روزهای اخیر در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان اقدام به دستگیری یکی از متخلفان حوزه منابع طبیعی کرده که با او نسبت فامیلی دارد، فارغ از برخورد قانونی اما اینکه این مسوول بدون اغماض و چشم پوشی فرد متخلف را که از بستگان اوست دستگیر کرده اتفاق خوبی است.

رئیس منابع طبیعی دلفان در راستای حفاظت از طبیعت اقوام متخلف خود را دستگیر کرد

خبرگزاری فارس لرستان، یکی از چالش‌های منابع طبیعی در استان تخریب درختان و تبدیل آن به زغال است که متاسفانه با وجود دستگیری و جریمه متخلفان برخی افراد سودجو همچنان اقدام به قطع درختان و خرید و فرئش زغال می‌کنند، مهمترین موضوع در بحث تخریب جنگل‌ها‌ فرهنگ سازی است اما در این میان برخوردها هم در نوع خود تاثیر گذار است.

با سید علی حسینی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان که بدون اغماض و چشم پوشی و فارغ از هرگونه نسبت فامیلی با متخلفان برخورد می‌کند، گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان با اشاره به اینکه دو سال پیش دامادم یعنی همسر خواهرم را هم دستگیر کردم، عنوان کرد: البته در آن زمان مسوول یگان حفاظت بودم، برای من تفاوتی ندارد که متخلف فامیل باشد یا غریبه، مهم این است که این افراد اقدام به تخریب جنگل و اراضی ملی روی آورده‌اند.

سیدعلی حسینی بیان کرد: پس از دستگیری دامادمان خواهرم ۵ سال است که با من صحبت نمی‌کند، اما برای من عمل کردن به وظیفه‌ام مهم است.

وی افزود: اقوام و فامیل کاملا با خصوصیات رفتاری من آشنا هستند و می‌دانند که من در عمل به وظیفه‌ام کوتاهی نمی‌کنم.

 

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان دلفان به دستگیری فرد متخلفی که از اقوام اوست نیز اشاره کرد و افزود: چند روز پیش با من تماس گرفتند و اطلاع دادند که فردی در مزر قلایی الشتر با میربگ شهرستان دلفان اقدام به حمل زغال می‌کند، متوجه شدم که پسرعموی همسرم است با اینکه در کرماشاه بودم اما با هماهنگی فرمانده پاسگاه فرد مورد نظر را با ۶۰ کیسه زغال دستگیر کردیم.

 حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا از برخورد و پیامد دستگیری متخلفانی که با شما نسبت فامیلی دارند نگران نیستید، توضیح داد: همانطور که گفتم اولین بار نیست با اقوام خود که مرتکب تخریب جنگل شده‌اند برخورد می‌کنم، اگر من به عنوان مسوول حفاظت از جنگل‌ها با اقوام خودم برخورد نکنم چگونه می‌توانم با دیگران برخورد داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: ما منابعی را تحویل گرفته‌ایم که متعلق به خودمان نیست، بنابراین هرگونه چشم پوشی و کوتاهی خیانت در امانت است، اگر به هر عنوان و دلیلی از تخریب منابع طبیعی به راحتی عبور کنیم به جامعه ظلم کرده‌ایم و قابل جبران نیست.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان دلفان افزود: به دلیل برخورد قاطعانه با افراد متخلف چندین بار درگیری فیزیکی و لفظی هم داشته‌ام، اما پس از مدتی که متوجه شده‌اند برخورد من از روی قصد و غرض شخصی نیست خودشان در حفاظت از منابع طبیعی همراه شده‌اند.

حسینی گفت: ما با کارهای ترویجی و فرهنگ سازی که حاصل همراهی همکاران و رسانه‌ها بوده ظرف یک سال و نیم گذشته توانسته‌‌ایم شهرستان دلفان را در بحث حفاظت از منابع طبیعی در استان مطرح کنیم ، به طوری که سال گذشته به عنوان مدیر برتر در حوزه منابع طبیعی معرفی شدم.

وی بیان کرد: در گذشته در هر مغازه‌ای ٢٠٠ تا ٣٠٠ کیلو زغال بود اما اکنون در نورآباد زغالی وجود ندارد و زغال مورد نیاز را از شهرهای دیگر تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول