اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید صدراعظم آلمان بر اهمیت مذاکره با رئیس جمهور روسیه

صدراعظم آلمان با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه موضع خود درخصوص اوکراین را تغییر نداده، اما تاکید کرد که تداوم گفتگوها با او اهمیت دارد.

تاکید صدراعظم آلمان بر اهمیت مذاکره با رئیس جمهور روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود اعمال تحریم‌های گسترده توسط متحدان کی‌یف بر مسکو و اجتناب سران برخی کشورها از تماس با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، برلین اما بر باز ماندن کانال‌های ارتباطی با این کشور تاکید دارد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان شامگاه چهارشنبه با بیان اینکه پوتین موضع خود درخصوص اوکراین را تغییر نداده، اما تاکید کرد که تداوم گفتگو با روسیه اهمیت دارد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، شولتز طی نشست خبری در این‌باره مدعی شد که در گفتگوی تلفنی که با پوتین داشته، طرف روسی اشتباه بودن اجرای عملیات نظامی ویژه در شرق اوکراین را نپذیرفت.

وی در ادامه توضیح داد: «با این وجود، مهم است که با یکدیگر صحبت کنیم و نظرات خود را در این موضوع مطرح کنیم. زیرا من کاملا مطمئن هستم که روسیه باید نیروهایش را از اوکراین خارج کند. باید در مورد این مسئله صحبت کنیم که من نیز همان را انجام دادم».

صدر اعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی دو روز قبل با رئیس جمهور روسیه گفته بود که اقدام مسکو در الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین بدون پاسخ باقی نمانده و تحت هیچ شرایطی برسمیت شناخته نمی‌شود.

شولتز همچنین مدعی است که قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، به پوتین درباره عدم پیوستن اوکراین به ناتو تا سه دهه آینده اطمینان داده بود.

وی بدون اشاره به زمان دقیق این وعده، ادعا کرد که به رئیس جمهور روسیه قول داده بود که هیچ چشم‌اندازی برای پیوستن اوکراین به ناتو تا ۳۰ سال دیگر وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول