اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکسیناسیون 9 میلیون کودک علیه فلج‌ اطفال در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در کمتر از یک سال گذشته، ۹ میلیون کودک زیر 5 سال در افغانستان واکسن فلج اطفال دریافت کردند.

واکسیناسیون 9 میلیون کودک علیه فلج‌ اطفال در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت از تلاش این سازمان ملل برای محو فلج اطفال در افغانستان خبر داده است. 

سازمان جهانی بهداشت در رشته توئیتی نوشته است که در کمتر از یک سال گذشته، ۹ میلیون کودک زیر سن پنج سال در افغانستان واکسن فلج اطفال دریافت کردند. 

به گفته این سازمان طی یکسال گذشته 86.7 میلیون دوز واکسن فلج اطفال به کودکان افغانستان تزریق شده است. 

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است که برای محو فلج اطفال در جهان نیاز است تا در ابتدا این بیماری در افغانستان ریشه‌کن شود. 

این در حالی است که بازرسی ویژه آمریکا گزارش داده است که میلیون‌ها کودک در افغانستان در برابر فلج اطفال واکسینه نشده و این موضوع خطر شیوع مجدد این بیماری را در افغانستان تشدید می‌کند.

سیگار گزارش داد به رغم انجام واکسیناسیون سراسری واکسن، افغانستان و پاکستان تاکنون قادر به محو بیماری فلج اطفال نبوده و این بیماری همچنین در این دو کشور به عنوان یک بیماری مسری شناخته می‌شود.

این نهاد آمریکایی گفته است که در آخرین دور واکسیناسیون فلج‌اطفال 8 کارمند اداره بهداشت توسط افراد مسلح ناشناس کشته شدند. 

پایان پیام/ ت 67

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول