اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: ایروان و باکو راه دشواری تا آشتی دارند

وزارت خارجه روسیه با اشاره به تلاش‌های این کشور برای برقراری صلح و آشتی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اما گفت که ایروان و باکو تازه در ابتدای راه طولانی مصالحه قرار دارند.

روسیه: ایروان و باکو راه دشواری تا آشتی دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از نقض آتش‌بس برقرار شده بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پی تیراندازی مجدد نظامیان باکو به سمت نیروهای ایروان، مسکو از راه دشوار و طولانی مصالحه بین دو طرف خبر داد.

«دنیس گونچار» مدیر بخش چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت ایران و باکو در ابتدای راه دشوار و طولانی برای آشتی و صلح قرار دارند.

گونچار در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، توضیح داد: «بدیهی است که ما تازه در ابتدای راه دشوار آشتی بین دو کشور هستیم و دستیابی به نتایج پایدار مستلزم زمان و تلاش‌های قابل توجه دو طرف است».

وی ضمن اشاره به تلاش‌های روسیه برای کمک به ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اجرای توافقات سه‌جانبه، اظهار داشت: «روسیه مصمم است به باکو و ایروان تمام کمک‌های لازم را برای اجرای توافقات سه‌جانبه داشته باشد».

طبق این گزارش، گونچار با بیان اینکه تمام تماس‌های مرتبط با ایروان و باکو از جمله در سطوح عالی، از طریق ادارات مربوط و فرماندهی نیروهای حافظ صلح انجام می‌شود، افزود: «در صورت تصمیم‌گیری برای برگزاری نشست سه‌جانبه بعدی سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه، اطلاعیه مرتبط از طریق دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام خواهد شد».

شامگاه سه‌شنبه نیز‌«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان خواست تا خصومت‌ها را متوقف کرده و به توافق آتش‌بس با ارمنستان بازگردد. (جزئیات بیشتر)

بامداد سه‌شنبه بود که درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که به گفته وزارتخانه‌های دفاع دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش بود. روز بعد، جمهوری آذربایجان خبر داد که در تبادل آتش اخیر با ارمنستان، ۵۰ نفر از نظامیان این کشور کشته شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول