اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دروازه عاشقی| ارائه 500هزار قلم دارو در مرز شلمچه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از عدم وجود مشکل یا کمبود دارویی در داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه خبر داد.

دروازه عاشقی| ارائه  500هزار قلم دارو در مرز شلمچه

زینب جوانمردی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفتگو با خبرنگار فارس در مرز شلمچه، اظهار کرد: با توجه پیگیری‌های مستمر از سوی این معاونت با سازمان غذا و داروی کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای موردنیاز  به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) و با حمایت‌های رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی آبادان، تمامی دارو، سرم و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تامین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت که برای اولین بار امسال راه اندازی و تجهیز شده است،  نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعداد کل اقلام دارو و ملزومات پزشکی تهیه‌شده از ابتدای اربعین  بیش از ۵۰۰ هزار قلم است، گفت: تاکنون در حدود ۲۰۰هزار قلم دارو و ملزومات به واحدهای مختلف اعم از  داروخانه شبانه‌روزی، فوریتهای پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری و بسیج جامعه پزشکی تحویل داده و مصرف شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود دارویی در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه مواجه نیستیم ضمن اینکه به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام  تامین می‌شوند.

وی با اشاره به این موضوع که دارو و ملزومات موردنیاز از روز ۱۰ شهریور به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز  آن، در روز شنبه ۱۲ شهریور،  داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسما کار خود را آغاز کرد، یادآورد شد: ین داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه براساس نسخه دارویی به زائران ارائه می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: برای اولین بار داروسازان در هر دو شیفت صبح و شب بطور ۱۲ساعته در طول شبانه‌روز در داروخانه حضور دارند تا به این ترتیب بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائرین عزیز ارائه شود. امسال برای اولین بار با راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی در داروخانه شلمچه، انباردار معاونت نیز به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی در داروخانه حضور دارد.

جوانمردی با بیان اینکه روزانه نیروهای پشتیبانی اعم از امور عمومی، اجرایی، خدمات، نقلیه و ... برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از یکهزار نسخه از بیماران و زائرین اربعین حسینی(ع) به صورت سیستمی توسط داروسازان ستاد معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی آبادان، ثبت می‌شود.

پایان پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول