اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

دلیریان: مخالف بنا هستم اما دشمن نه/ بدن کشتی‌گیران فرسوده بود

پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: همه می‌دانند من مخالف بنا هستم اما او زحمت کشیده و افتخارات زیادی داشته است.

دلیریان: مخالف بنا هستم اما دشمن نه/ بدن کشتی‌گیران فرسوده بود

محمد دلیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نتایج کشتی فرنگی در مسابقات جهانی، اظهارداشت: در کشتی همیشه فراز و نشیب هست؛ یک موقع موفق هستیم یک زمانی نتیجه نمی‌گیریم. بچه‌ها تلاش خود را کردند اما به نظرم از نظر فیزیکی آماده نبودند و بدن‌ها فرسوده بود.

این مربی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: همان ضعف سال گذشته را داشتیم، اینکه ما در دفاع در خاک ضعیف هستیم، امتیاز دادیم اما نتوانستیم امتیاز بگیریم. محمدرضا گرایی تمام کشتی‌های خود را قبل از پایان ۶ دقیقه بُرد اما وقتی در فینال، مسابقه به ۶ دقیقه کشید در ۳ دقیقه دوم بدنش آمادگی نداشت. کشتی‌گیران ما همه بارانداز می‌شدند و وارفته بودند. حالا باید این موضوع بررسی و آسیب‌شناسی شود که چه دلیلی داشته این اتفاق افتاده است. سال گذشته ۴ طلا گرفتیم و توقعات بالا رفت اما در آن مسابقات تعداد زیادی از قهرمانان جهان و المپیک شرکت نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان و پیشکسوتان کشتی از بنا انتقاد کرده و گفته‌اند انتخابی درست برگزار نشده، تصریح کرد: انتخابی باید برگزار شود اما در برخی از اوزان هم باید دست مربی تیم ملی باز باشد نه اینکه در ۱۰ وزن انتصابی داشته باشیم، از انتخابی فرار کنیم و همه چیز را به چند رویداد و تورنمنت بین‌المللی موکول کنیم. اینها به کشتی آسیب می‌زند.

دلیریان ادامه داد: وقتی انتخابی باشد کشتی‌گیران درجه ۲-۳ هم انگیزه پیدا می‌کنند تا رقابت کنند، این حُسن انتخابی است. من کشتی‌گیرانی را می‌شناسم که اگر به آنها توجه می‌شد به جای خوبی می‌رسیدند. بنا با گلخانه‌ای به نتیجه رسید، ورزش ما هم نتیجه‌گراست بنابراین ایرادی گرفته نشد.

این پیشکسوت کشتی فرنگی یادآور شد: مربی با برگزاری انتخابی می‌تواند اگر در یکی دو وزن گره‌ای بود یا کشتی‌گیران هم سطح بودند، با مشورت شورای فنی تصمیم‌گیری کند تا اگر معضلی باشد همه چیز را گردن سرمربی نیندازند.

وی عنوان کرد: همه می‌دانند من مخالف محمد بنا هستم اما دشمن او نیستم. بنا خیلی زحمت کشیده و به خاطر افتخاراتی که داشته نباید حالا با این عدم موفقیت تیرهای انتقاد به سوی او باشد. کشتی بالا و پایین زیاد دارد و باید فدراسیون برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول