اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید آمریکا بر گسترش همکاری‌های امنیتی با تاجیکستان

وزیر امور خارجه آمریکا با تبریک روز استقلال تاجیکستان طی بیانیه‌ای بر گسترش همکاری‌ها بین دو کشور به ویژه در حوزه امنیتی تاکید کرد.

تاکید آمریکا بر گسترش همکاری‌های امنیتی با تاجیکستان

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت روز استقلال تاجیکستان طی بیانیه‌ای بر گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه امنیتی با این کشور تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اینجانب از طرف دولت آمریکا، جشن سی و یکمین سالگرد استقلال تاجیکستان را که در 9 سپتامبر 2022 تجلیل می‌شود، به مردم این کشور تبریک عرض می‌کنم.

ایالات متحده و تاجیکستان مشارکت قوی مبتنی بر اهداف مشترک، ارتباطات گسترده فرهنگی و مردمی و همچنین تعهد به مبارزه با تهدیدات تروریستی نه تنها در تاجیکستان، بلکه در سراسر منطقه و جهان ایجاد کرده‌اند. ما مشتاقانه انتظار گسترش همکاری‌های خود در زمینه‌های امنیتی و ارتقا آزادی‌های اساسی را داریم که مبنای جامعه باثبات و مرفه را تشکیل می‌دهد. 

مطمئن هستم که روابط منطقه‌ای ما در قالب C5+1 به میزان سهم‌ ما در تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، رسیدگی به مسائل حقوق بشر و شناسایی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری قوی‌تر خواهد شد.

علیرغم این واقعیت که هر دو کشور ما طی سال گذشته به دلیل تغییرات جهانی با چالش‌هایی مواجه بوده‌اند، ایالات متحده همچنان به ثبات و رفاه تاجیکستان متعهد است.

پس از خروج آمریکا از افغانستان و آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین، مقامات آمریکایی با سفر به کشورهای آسیای مرکزی و از جمله تاجیکستان در تلاش هستند تا نفوذ خود را در این کشورها افزایش دهند.

سفر متعدد مقامات آمریکایی به کشورهای منطقه و دیدارهای مختلف با رهبران کشورهای مذکور نشان از اهمیت منطقه آسیای مرکزی برای آمریکا و کشورهای غربی می‌باشد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول