اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کاهش آسیب های اجتماعی از طریق مدیریت فرهنگی هنری در بوستان‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در بوستان های شهر تهران خواستار ایجاد مجموعه های فرهنگی و هنری در این فضاها شد.

کاهش آسیب های اجتماعی از طریق مدیریت فرهنگی هنری در بوستان‌ها

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که به منظور بررسی وضعیت فرهنگسرای ولاء واقع در منطقه 20 شهرداری تهران در این مجموعه حاضر و نشست مشترکی را با مدیران آن برگزار کرد. درباره نتایج این جلسه در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در طول ادوار گذشته ساختار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تحولاتی را به خود دیده، گفت: یکی از پیش نیازهای موفقیت در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، برنامه ریزی دقیق و مدون است که اگر به درستی صورت نگیرد، در حوزه اجرا هم موفقیتی حاصل نخواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: یکی از ویژگی‌های سازمان فرهنگی و هنری، نیروی انسانی متخصص  آن است که هم در حوزه برنامه ریزی و هم در حوزه اجرا نقش آفرینی موثری دارد.

معدنی پور برنامه ریزی پایین به بالا در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را از دیگر نقاط قوت این سازمان دانست و گفت: برنامه‌ها با توجه به نیاز هر محله در خانه فرهنگ نوشته می شوند و در منطقه مورد بررسی و نهایتا در اختیار سازمان قرار می گیرند. باید توجه داشت که برنامه های اجرا شده در سازمان با تکیه بر نیازهای محلات تعریف و اجرا می شود که این موضوع ضریب تاثیرگذاری فعالیت های سازمان را چندین برابر می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران نیروهای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را کارشناسانی کارآزموده دانست که توانایی اجرای ماموریت های سازمان را دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به چالش‌های پیش روی فرهنگسرای ولاء اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی متاسفانه در بسیاری از بوستان های شهر دیده می شود که برای برون رفت از این چالش‌ها وجود مراکز فرهنگی و هنری همچون فرهنگسرای ولاء که در پارک قرار دارد کمک بسیاری خواهد داشت.   

وی تاکید کرد: حضور خانواده‌ها در فضاهای عمومی همچون پارک‌ها‌ از بروز و ظهور بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی می کاهد. وجود مراکز فرهنگی، هنری و اجتماعی در پارک‌ها و طراحی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری باعث حضور خانواده ها شده و تا حدود زیادی منجر به پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

وی بیان داشت: انجام کار فرهنگی و اجتماعی در واقع سرمایه گذاری در جامعه است و توجه به آن، زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم کرده و  تعالی و بالندگی آن را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول