اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

برنامه چین برای ساخت موشک زیرآبی - هوایی با قابلیت نابودی اهداف متنوع

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین، طرح‌هایی را برای ساخت یک موشک ضد کشتی زیرآبی 5 متری منتشر کرده که در هوا نیز قادر به حرکت است.

برنامه چین برای ساخت موشک زیرآبی - هوایی با قابلیت نابودی اهداف متنوع

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، موشک ضد کشتی جدید چین دارای یک موتور رم جت نوآورانه قدرتمند است که هم در هوا و هم در آب کار می کند. این موشک مافوق صوت هم در هوا و هم در زیر آب، می تواند سریعتر از هر اژدر معمولی حرکت و به هدف برخورد کند.

چین مدعی است موشک یادشده آنقدر سریع است که هیچ سیستم دفاعی در کشتی های موجود نمی‌تواند آن را شناسایی و نابود کند.

این موشک در هوا، با سرعت 2.5 ماخ، در ارتفاع حدود 10000 متری و برای مسافتی تا 200 کیلومتر حرکت می کند. سپس به پایین شیرجه می‌رود و برای جلوگیری از شناسایی، تا 20 کیلومتر بر روی هوا سر می خورد. سپس این موشک در حدود 10 کیلومتری هدف خود - یا ، هر زمان که لازم باشد - در آب فرو می رود و به یک اژدر زیرآبی تبدیل می شود و با حرکت در یک حباب هوا سرعت خود را در حد 100 متر بر ثانیه (360 کیلومتر در ساعت) حفظ می کند.

این موشک به دلیل بهره مندی از یک موتور رم جت مافوق صوت با میله های سوخت جامد حاوی حدود 60 درصد شبه فلز بور، گرمای بسیار زیادی را در هوا یا آب تولید کرده و در هنگام تنفس هوا یا آب دریا نیروی رانش بسیار زیادی ایجاد می کند. هنوز زمان تکمیل ساخت این موشک مشخص نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول