اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گرامیداشت ۱۱ هزار شهید اهل سنت کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: ۳۱ شهریورماه امسال گرامیداشت ۱۱ هزار شهید اهل سنت کشور و همایش جهاد و شهادت در مکتب شهید سلیمانی به میزبانی گنبدکاووس در امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان برگزار می‌شود.

گرامیداشت ۱۱ هزار شهید اهل سنت کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه هماهنگی گرامیداشت ۱۱ هزار شهید اهل سنت کشور و همایش جهاد و شهادت در مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: وجود اقوام و مذاهب در گنبدکاووس و همزیستی مسالمت امیز آنها طی سالیان دور باعث شده تا در این منطقه وحدت و فضای تقریبی عمیقی ایجاد شود.

وی گفت: برگزاری همایش‌ها، گرامیداشت و یا یادواره شهدا در منطقه به ویژه برای شهدای اهل سنت سبب از بین رفتن هر اقدام وحدت شکنانه در منطقه خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: گرامیداشت ۱۱ هزار شهید اهل سنت کشور نقطه شروعی برای برگزاری یادواره شهدای اهل سنت کشور بوده و تلاش خواهیم کرد تا امسال دبیرخانه ایثار و شهادت اهل سنت کشور را با محوریت گنبدکاووس در شهرستان دایر کنیم‌.

دهرویه ادامه داد: در اجرای این برنامه از ظرفیت مردمی و برادران اهل سنت شهرستان و استان گلستان استفاده می‌شود و فضای سیستم دولتی فقط برای اجرا برنامه ها خواهد بود.

تولید محتوا در برگزاری این گرامیداشت اولویت بنیاد شهید است 

محمد علی طالع زاری معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: در برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت شهدای ترویج فعالیت‌های فرهنگی مهم بوده و باید تولید محتوا در اینگونه برنامه‌ها اولویت باشد.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود مفاهیمی مانند ایثار، شهادت و فداکاری و مفاهیمی که می‌توان در این حوزه‌ها با آن ارتباط برقرار کرده و قابلیت انتشار داشته باشد به زبان ترکمنی منتشر و تهیه شود.

 معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تصریح کرد: در استان گلستان تعداد ۵۶۸ شهید اهل سنت ترکمن به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۸ شهید، جزو شهدای منا بوده و ۹ شهید قزاق که جزو اهل سنت هستند در آمار بنیاد شهید ثبت شدند.

طالع زاری بیان کرد: با توجه به اینکه در کنار گرامیداشت ۱۱ هزار شهید اهل سنت کشور و همایش جهاد و شهادت در مکتب شهید سلیمانی، یادواره شهدای اهل سنت گلستان نیز برگزار می‌شود، خانواده‌های شهدای اهل سنت سراسر استان نیز به همراه مسؤولان استانی و شهرستان‌های استان حضور خواهند داشت.

فضای تبلیغی شهرستان گنبدکاووس برای برگزاری گرامیداشت شهدای اهل سنت کشور آماده شود

رمضانعلی قاسم پورفرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: فضای شهری و تبلیغی شهرستان به گونه‌ای آماده سازی شود که تمام مردم در سطح شهر متوجه برگزاری گرامیداشت شهدای اهل سنت کشور شوند.

وی اظهار کرد: کمیته‌های مختلف مانند کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی، کمیته پشتیبانی، کمیته تدارکات و کمیته هماهنگی شهرستان‌ها تشکیل و وظایف هریک مشخص می‌شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول