اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خدمت‌رسانی ویژه سازمان اوقاف به زوار در سامرا+عکس

سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به کمبود موکب در شهر سامرا، موکبهای اصلی خود را در این شهر برپا کرده است.

خدمت‌رسانی ویژه سازمان اوقاف به زوار در سامرا+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سازمان اوقاف و امور خیریه با برپایی چندین موکب در کشور عراق پذیرای زائران اربعین امام حسین (ع) است. البته موکب اصلی این سازمان در شهر سامرا برپا شده و خادمان از زوار پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با فارس درباره خدمات این سازمان به زائران اربعین حسینی در سامرا اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرهای مختلف عراق اقدام به برپایی مواکب برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) کرده یکی از این شهرها سامرا است.

وی با اشاره به اینکه شهر سامرا به‌ دلیل اینکه عراقی‌ها در آنجا موکب کمتر برپا می‌کنند از حساسیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است، تصریح کرد: در نجف و کربلا مواکب عراقی به وفور یافت می‌شود اما در سامرا مواکب ایرانی بر مواکب عراقی غالب هستند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۴۰ تا ۴۵ موکب ایرانی و ۱۰ تا ۱۵ موکب عراقی در شهر سامرا برپا شده‌اند که هفت موکب از مواکب ایرانی متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حجت‌الاسلام موسوی متقی افزود: استان‌های قم، مازندران، لرستان، زنجان، هرمزگان، آذربایجان شرقی و حسینیه اعظم زنجان مواکب خود را برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در سامرا برپا کرده‌اند و با تمام قوا به میدان آمده‌اند.

وی در پایان به حجم بالای زائران در شهر سامرا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که این توفیق حاصل شده تا بتوانیم در شهر امام زمان (عج) و خانه پدری ایشان به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) خدمت کنیم.

سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین ۱۴۰۱ در قالب ۳۵۰ موکب به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول