اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اجرای طرح نجات خلیج گرگان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: لایروبی رودخانه ها مزایای زیادی دارد و موجب کاهش آسیب ها در مناطق شهری و روستایی می شود و با همکاری استاندار گلستان این استان پایلوت اجرای لایروبی رودخانه ها در کشور می‌شود.

بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اجرای طرح نجات خلیج گرگان

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در استان گلستان، با زنگانه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهمترین برنامه‌های نامی در سفر به گلستان بازدید از خلیج گرگان، رودخانه‌ها، سدها، اقدامات زهکشی اراضی و بررسی اقدامات در دست اجرا پیرامون علاج بخشی خلیج گرگان است.

پس از این دیدار، نامی به همراه استاندار گلستان از مراحل آغاز بکار قرارگاه لایروبی رودخانه ها (شهید لولایی) در رودخانه قره سو دیدن کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: لایروبی رودخانه ها مزایای زیادی دارد و موجب کاهش آسیب ها در مناطق شهری و روستایی می شود و با همکاری استاندار گلستان این استان پایلوت اجرای لایروبی رودخانه ها در کشور می شود.

وی ادامه داد: همراهی استاندار گلستان برای پایلوت بودن گلستان و ورود تجهیزات و ماشین آلات لایروبی به این استان قابل تقدیر است و باید توجه کرد اجرای عملیات لایروبی منجر به تقویت کشاورزی و کاهش مخاطرات سیلاب های احتمالی می شود.

نامی تأکید کرد:  اجرای مستقل این طرح نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است اما با همکاری های صورت گرفته ۳۰ میلیارد تومان و ماشین آلات مهندسی به این استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ۵۰۰ کیلومتر رودخانه ای که در سال ۱۴۰۱ لایروبی خواهد شد، ۱۰۰ کیلومتر  از محل منابع شرکت آب منطقه‌ای و ۴۰۰ کیلومتر ذیل قرارگاه لایروبی رودخانه ها انجام می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول