اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مطب‌ها موظف به همکاری در دفن پسماندهای پزشکی هستند/ عدم همکاری مراکز پیگرد قانونی دارد

رییس اداره حفاظت محیط زیست پل‌دختر گفت: عدم هم‌کاری پزشکان مطب‌ها با شهرداری جهت بی خطر سازی پسماندهای پزشکی تخلف محسوب شده و از طریق مراجع قضایی پی‌گیرد قانونی دارد.

مطب‌ها موظف به همکاری در دفن پسماندهای پزشکی هستند/ عدم همکاری مراکز پیگرد قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر ، علی الشتری نژاد روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پل‌دختر اظهار کرد: مدیریت پسماند شامل مراحل مختلف تولید، جمع آوری، حمل و نقل، دفع و بازیافت است که لازم است با ایجاد زیرساخت‌ها تخصصی روی آن کار شود.

وی افزود: پسماند به مواد زایدی اطلاق می‌شود که برای تولیدکننده فاقدارزش است و به کار نمی‌آید و دارای انواع پسماندهای عادی ویژه، پزشکی ،صنعتی و کشاورزی می‌باشد که کشاورزی شامل پسماندهای ویژه مانند انواع سموم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پل‌دختر گفت: مدیریت پسماندها در شهرها به عهده شهرداری‌ها و در روستاها بخشداری‌ها و دهیاری‌ها می‌باشد، به جز پسماندهای عادی پسماند ویژه نیز باید ابتدا توسط تولید کننده به عادی تبدیل و سپس توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مدیریت شوند.

وی بر تفکیک زباله‌ها و فرهنگ سازی این موضوع در شهرستان تاکید کرد و افزود: این اقدام نه تنها از حجم زباله‌ها می‌کاهد بلکه کمکی به مدیریت صحیح و به بحث بازیافت آن نیز می‌باشد.

الشتری نژاد یادآورشد: مدیریت پسماند جلوگیری ازتولید شرابه و دفن بهداشتی زباله‌ها حائز اهمیت و موجب جلوگیری از آلودگی‌ها و انتقال انواع بیماری می‌شود.

وی افزود: رها و تلنبار کردن زباله‌ها در محیط زیست مورد تایید نیست و دفن پسماند باید به صورت بهداشتی همراه با خاک پوشانی بوده و لایه زیرین آن به گونه‌ای باشد که شیرابه به آب‌های زیر زمینی نفوذ نکند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پل‌دختر گفت: پسماندهای پزشکی که خطر انتقال بیماری در آنها وجود دارد باید به طور کامل به صورت بهداشتی و اصولی دفن شوند تا امکان انتقال بیماری برای زباله گرد نداشته باشند.

وی افزود: شهرداری‌ها نسبت به تفکیک زباله که بسیار حائز اهمیت است توجه کنند و این موضوع با برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای در بین مردم نهادینه شود ضمن این که اجرای طرح جامع تفکیک زباله پیش از این در جلسه‌های قبل مصوب شده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه توجیه شدند.

الشتری نژاد یادآورشد: تمام مطب‌ها، کلینیک‌ها و دیگر مراکز تولید کننده پسماندهای پزشکی سطح شهر موظف به انعقاد قرارداد با شهرداری جهت دفن بهداشتی پسماند پزشکی هستند در صورت عدم تمکین و عدم هم‌کاری با شهرداری در این زمینه خاطی محسوب و از طریق مرجع  قضایی با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول