اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری‌های ایروان و باکو

شورای امنیت به درخواست فرانسه، جلسه‌ای اضطراری برای بررسی دور جدید درگیری‌ها بین نظامیان ارمنستانی و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد کرد.

جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری‌های ایروان و باکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی شعله‌ور شدن مجدد درگیری‌های نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی، شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه می‌دهد.

شبکه «ریانووستی» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که شورای امنیت به درخواست فرانسه، جلسه‌ای اضطراری برای بررسی دور جدید تنش‌های مسلحانه بین نظامیان ارمنستانی و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد کرد.

بامداد امروز بود که درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که به گفته وزارتخانه‌های دفاع دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش بود. (جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع باکو مدعی شد: «درگیری‌ها بعد از اینکه نیروهای ارمنستانی حملات گسترده‌ای را به مناطق داش‌کَسَن، کلبجر و لاچین در نزدیکی مرز انجام دادند. نیروهای ارمنستانی با حملات خمپاره‌ای، مواضع و سنگرها و پایگاه‌های جمهوری آذربایجان را در مناطق مرزی هدف گرفتند که منجر به تلفات خدمه و آسیب‌رسیدن به زیرساخت‌های نظامی شد».

ساکنان مناطق مرزی با انتشار فیلم‌هایی گفتند صدای شلیک مداوم توپخانه و تبادل آتش با استفاده از سلاح‌های سنگین بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به گوش می‌رسد.

با این حال، وزارت دفاع ارمنستان نیز ادعا کرد که ارتش جمهوری آذربایجان بدون اینکه تحریک‌شده باشد، با استفاده از توپخانه و پهپاد در حال انجام عملیات بزرگ و حمله به چند شهرستان ارمنستان نزدیک مرز هستند.

 

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول