اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع ترکیه، یونان را به مذاکره دعوت کرد

وزیر دفاع ترکیه از یونان خواست تا برای رفع مشکلات و حل اختلافات دوجانبه، هرچه سریعتر پای میز مذاکره بنشیند.

وزیر دفاع ترکیه، یونان را به مذاکره دعوت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از هشدارهای مکرر و تندگویی‌های مقامات آنکارا علیه آتن، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه این بار یونان را به مذاکره دعوت کرد.

آکار امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای تلویزیونی خطاب به یونان گفت: «ما می‌گوییم از تاریخ درس بگیرید. ماجراجویی‌های جدیدی را شروع نکنید. ممکن است برخی در گوش شما چیزی بگویند. شما از تاریخ دیده‌اید که فایده‌ای ندارد. همان مسائل را تکرار نکنید. عاقلانه با این موضوعات برخورد کنید».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «برخی از سیاستمداران یونانی که تنش‌ها را برای حساب‌های بانکی خود و سیاست داخلی تشدید می‌کنند، رفاه و آینده مردم [یونان] را به خاطر منافع خود به خطر می‌اندازند».

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر لزوم مذاکره بین دو طرف، اظهار داشت: «بهترین راه این است که مذاکرات را هرچه سریعتر آغاز کنیم تا مشکلاتمان را از راه‌ها و روش‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو حل کنیم».

آکار ادامه داد: «با این حال، این اظهارات به هیچ وجه نباید به عنوان ضعف تلقی شود. ما مصمم و جدی هستیم که از حقوق و منافع خود و برادران و خواهران قبرسی در دریای اژه، شرق مدیترانه و قبرس محافظت و دفاع کنیم و خدا را شکر توانایی آن را نیز داریم».

امروز همچنین «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان گفت که آماده دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است. (جزئیات بیشتر)

یونان و ترکیه در طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله انرژی، مهاجرت و ادعای ارضی مشکل دارند. در زمینه مهاجرتی، یونان  اعلام کرده که درحال  گسترش حصار سیمانی و سیم خاردار در امتداد مرز شمالی خود با ترکیه است تا بدین طریق از ورود مهاجران به این کشور جلوگیری کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول