اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس ستاد اربعین: همدلی و وحدت مردم ایران و عراق دشمنان را عصبانی کرد

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید برا اینکه همدلی و وحدت مردم ایران و عراق دشمنان را عصبانی کرد، گفت: دشمنان تمام ابزارهای رسانه‌ای خودشان را فعال کردند تا میان مردم ایران و عراق اختلاف بیاندازند که تیر آنها به سنگ خورد.

رئیس ستاد اربعین: همدلی و وحدت مردم ایران و عراق دشمنان را عصبانی کرد

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد تعامل و همکاری دولت و مردم عراق با دولت و مردم ایران اظهار داشت: ما در راهپیمایی اربعین شاهدیم که مردم عظیم‌الشأن و با کرامت عراق واقعاً در خدمت‌رسانی به زوار ایرانی سنگ تمام گذاشتند و تمام ظرفیت، امکان و سرمایه‌های خودشان را به میدان آوردند و در خدمت به زائران اباعبدالله(ع) از هیچ اقدامی فروگذار نکردند و نهایت مهمان پذیری را به نمایش گذاشتند.

* تعاملات و همکاری ایران و عراق در سطح عالی‌ست

وی افزود: ما لحظه به لحظه با دولتمردان عراق در تعامل هستیم و همکاری‌های خیلی خوب و گسترده‌ای صورت می‌گیرد و سطح همکاری‌ها و تعاملات در سطح عالی است، اما برخی مسائل، خارج از اراده قبلی مسئولین و دولتمردان عراقی بود و آن مسائل باعث شد مشکلاتی متوجه زائران شود که ما برای جلوگیری از بروز بحران تصمیم شجاعانه‌ای را در ستاد مرکزی اربعین با حضور وزیر محترم کشور گرفتیم که بر اساس آن اعلام کردیم تا زمانی که مشکلات موجود برطرف شود، زائران به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند.

* یک زائر هم باز نگرداندیم

رئیس ستاد اربعین خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه گفته بودیم مرزها بسته است، اما به زائرانی که به مرزها مراجعه کردند اجازه تردد داده شد و از مرزها عبور کردند؛ ما یک زائر را هم از پایانه‌های مرزی و جاده‌ها باز نگرداندیم؛ اما به دلیل اینکه اعلام کردیم مرزها بسته است، ترافیک سنگینی در راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی بوجود آمد ولی پلیس راهور برای حل این مشکل تلاش کرد تا زائران طی طریق کنند تا مشکلی در جاده‌ها بوجود نیاید.

میراحمدی با تاکید بر اینکه تعاملات و همکاری‌های ایران و عراق در سطح عالی قرار دارد، گفت: ارتباط میان مردم عراق با مردم ایران هم فوق‌العاده قلبی، تنگاتنگ و پر از عشق و ارادت است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: آن چیزی که دشمنان را عصبانی و ناراحت کرده، همدلی و وحدت دو کشور ایران و عراق و مردمان این کشورهاست؛ لذا دشمنان تمام ابزارهای رسانه‌ای خودشان را فعال کردند تا از شرایط پیش آمده برای اختلاف‌افکنی بهره‌برداری سیاسی کنند؛ اما به حمدالله با هوشمندی دو طرف تیر دشمنان به سنگ خورد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول