اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین از صهیونیست‌ها سامانه‌‌های ضدپهپادی دریافت می‌کند

یک وبگاه عبری فاش کرد که شرکتی صهیونیستی برای مقابله با پهپادهای روسیه به ارتش اوکراین سامانه‌های ضدپهپادی فروخته است.

اوکراین از صهیونیست‌ها سامانه‌‌های ضدپهپادی دریافت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه عبری «زمان یسرائیل» خبر داد یک شرکت صنایع نظامی در اراضی اشغالی سامانه‌های ضدپهپادی «anti-drone» به ارتش اوکراین فروخته است.

بنابر گزارش عصر دوشنبه پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از زمان یسرائیل، یک مقام این شرکت در این باره فاش کرد که فروش این سامانه‌ها از طریق لهستان به اوکراین صورت می‌گیرد.

این وبگاه اشاره کرد که شرکت یادشده درباره فروش این سامانه‌ها به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گزارش‌هایی ارائه می‌کند؛ اما مدعی شد که به نظر، این شرکت تظاهر می‌کند درباره انتقال پهپادها از لهستان به اوکراین بی‌اطلاع است.

ارتش رژیم صهیونیستی از سامانه‌های anti-drone برای رهگیری پهپادها و پرنده‌های بدون‌سرنشین کوچکی استفاده می‌کند که از نوار غزه، لبنان و سوریه وارد اراضی اشغالی می‌شوند.

دست‌کم پنج شرکت صهیونیستی در اراضی اشغالی سامانه‌های anti-drone تولید می‌کنند که عبارتند از: صنایع هوایی، «البیت»، شرکت «MCTECH»، گروه «افنون» و شرکت «Spear».

رژیم صهیونیستی این سامانه‌ها را به جمهوری آذربایجان، آمریکا، کشورهایی در جنوب و شرق آسیا، لهستان، جمهوری چک و چند کشور دیگر در اروپای شرقی می‌فروشد.

مقامات صنایع نظامی رژیم صهیونیستی این سامانه‌ها را «فناوری دفاعی پیشرفته» می‌نامند، از‌این‌رو اجازه فروش آن‌ها به اوکراین داده نمی‌شود چراکه پیشتر گزارش شد رژیم صهیونیستی به علت بیم از روسیه از فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به اوکراین خودداری می‌کند.

روسیه و اوکراین از هزاران پهپاد تهاجمی علیه یکدیگر استفاده می‌کنند؛ پهپادهایی «کامیکازه» نام دارند و از آن‌ها برای انداختن بمب بر سر اهداف، انتقال مهمات سبک و جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شود.

بخشی از این پهپادها برای اهدافی نظامی ساخته شده‌اند و برخی دیگر پرنده‌های بدون‌سرنشین نظامی‌ای هستند که تغییر کاربری داده شده‌اند. پهپادهایی که ارتش روسیه از آن‌ها استفاده می‌کند توسط این کشور ساخته می‌شود و پهپادهایی که در اختیار ارتش اوکراین هستند از انگلیس و ترکیه وارد می‌شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول