اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: روابط با اتحادیه اروپا هرگز به قبل از بحران بازنمی‌گردد

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا با بیان اینکه سطح گفتمان سیاسی در این اتحادیه بسیار متنزل شده، گفت که روابط مسکو با بروکسل هرگز به وضعیت قبل از بحران فعلی باز نخواهد گشت.

دیپلمات روس: روابط با اتحادیه اروپا هرگز به قبل از بحران بازنمی‌گردد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتقادهای روسیه از موضع جانبدارانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال اوکراین، نماینده مسکو در این اتحادیه وضعیت وخیم روابط دوجانبه با بروکسل را شرح داد.

«ولادیمیر چیژوف» سفیر روسیه در اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه گفت که روابط مسکو با بروکسل هرگز به وضعیت قبل از بحران کنونی ایجادشده در پی جنگ با اوکراین، باز نخواهد گشت.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، چیژوف که بعد از ۱۷ سال حضور در اتحادیه اروپا به‌عنوان سفیر روسیه، آخرین نشست خبری خود را در این سمت برگزار کرد، توضیح داد: «روابط ما هرگز به وضعیت قبل از بحران فعلی بازنمی‌گردد. باید بگویم که سطح گفتمان سیاسی که در اینجا (اتحادیه اروپا) جریان دارد، بسیار متنزل شده است».

وی با بیان اینکه البته روابط روسیه و اتحادیه اروپا بالاخره روزی باید احیا شود، گفت: «اما آن زمان شاید روابط عملگرایانه‌تر شده و بر یک نتیجه خاص متمرکز شود نه شعار و آرزوهای دست نیافتنی».

طبق این گزارش، دیپلمات روس با هشدار به اروپایی‌ها مبنی بر اینکه «خراب‌کردن پل‌ها بسیار آسان‌تر ساختن آنها در آینده است»، اظهار داشت:‌«پیش از این در بروکسل، گفتگوهای مداوم در مورد خودمختاری در صحنه جهانی انجام می‌شد، اما امروز اتحادیه اروپا سرسختانه و عامدانه از مستقل بودن خودداری می‌کند و به‌سرعت در حال تبدیل شدن به ضمیمه اقتصادی ناتو است».

چیژوف در مورد تحریم‌های غرب علیه روسیه، به خبرنگاران گفت: «کشورهای اروپایی در این موضوع پا را فراتر از حد گذاشته‌اند و دیگر نمی‌توانند عقب‌نشینی کنند، اما انگیزه آنها تا حد زیادی از بین رفته است. در واقع، اکنون مشکل اصلی آنها گاز است».

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا نمی‌تواند از گاز روسیه دست بکشد، افزود: «البته این بدان معنا نیست که همه آن کشورها صد در صد به گاز روسیه وابسته هستند.خیر. اما به‌طور کلی، اقتصاد اتحادیه اروپا هنوز بدون گاز روسیه نمی‌تواند عمل کند».

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از صحبت‌های «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین، گفته بود بورل صحبت از دیپلماسی در اوکراین را کنار گذاشته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول