اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار در مسیر مزدوران امارات در یمن؛ 6 نفر کشته شدند

در پی منفجر شدن دو بسته انفجاری در مسیر شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب یمن ۶ مزدور کشته شدند.

انفجار در مسیر مزدوران امارات در یمن؛ 6 نفر کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی خبر دادند که دو بسته انفجاری در مسیر شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب یمن منفجر شد.

پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» به نقل از این منابع گزارش داد، در جریان انفجار این بسته‌ها در استان «ابین»، شش نفر کشته و چند نفر دیگر هم از این عناصر زخمی شدند. عبدالقادر الجعری فرمانده لشکر ۱۰۳ شورای انتقالی هم در میان افراد زخمی قرار دارد.

 منابع محلی هم خبر ادند که قبایل مناطق مرکزی ابین امروز دوشنیه برای مقابله با مزدوارن اماراتی که از الضالع و لحج در حال انتقال به این استان هستند، اعلام بسیج عمومی کردند؛ زیرا این عناصر قصد دارند این مناطق را به اشغال خود درآورند.

 عادل الحسنی از سرکرده‌های حاضر در جنوب یمن که وابسته به حزب «الاصلاح» است، امروز گفت که قبایل ابین و شبوه، «مقاومت مردمی و قبیله‌ای» را تشکیل دادند تا با طرحهای مخرب امارات در این استان مقابله کنند.

 یک منبع امنیتی یمن هم سه شنبه گذشته خبر داد  که درگیری بین نیروهای «الحزام الأمنی» وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات و برخی عناصر مسلح در استان أبین به وقوع پیوست.

این منبع گفت که افراد مسلح وابسته به گروه القاعده به یک نقطه امنیتی در منطقه الخشعة واقع در شهرستان احور تحت سیطره «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) حمله کردند که در نتیجه آن «یاسر ابوشایع» فرمانده این نیروها و تعدادی از همراهان او کشته شدند.

این منبع گفت که در پی این حمله درگیری مسلحانه بین دو طرف به وقوع پیوست و در نتیجه آن شش عضو القاعده کشته شدند و بقیه نیز فرار کردند.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات پس از آنکه نیروهای وابسته به شورای ریاستی یمن را به خروج از استان أبین وادار کردند، این استان را تحت سیطره خود گرفتند. عناصر القاعده در تعدادی از مناطق استان أبین پراکنده هستند و پیشتر نیز چندین بار حملاتی را علیه عناصر ارتش و نیروهای امنیتی و نیروهای الحزام الأمنی انجام داده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول