اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

معافیت مالیاتی 340 هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها در سال گذشته/600 هزار شرکت هنوز اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از بین یک میلیون شرکت فعال بیش از 600 هزار شرکت در سال جاری هنوز اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکرده‌اند.

معافیت مالیاتی 340 هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها در سال گذشته/600 هزار شرکت هنوز اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس احسان خاندوزی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: یکی از دستورات جلسه امروز در رابطه با مقرراتی بود از سوی سازمان امور مالیاتی در مواجهه با فعالان اقتصادی اتخاذ شده بود.

وی ادامه داد: در سال 1400 در مجموع 340 هزار میلیارد تومان معادل مالیات اخذ نشده از محل معافیت‌های قانونی بود که دولت برای شرکت‌های تولیدی و صادراتی کشور یا در مناطق محروم و آزاد اعمال کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این رقم  در مقایسه با 300 هزار میلیارد تومان مالیات وصولی سال 1400 حاکی از آن است که بیش از کل میزان مالیات وصولی سال گذشته، معافیت‌های قانونی است که به تولید‌کنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای کمک به فعالان عرصه تولید و در هفته دولت در ابتدای شهریور نیز هزار میلیارد تومان بخشودگی شامل حال فعالان اقتصادی شد که اصل بدهی‌های مالیاتی خود را پرداختند و این افراد از هزار میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی استفاده کردند و این تدابیر همچنان ادامه خواهد داشت به‌نحوی که بتوانیم بیشترین تسهیل و کمک را برای فعالان حوزه تولید و صادراتی کشور داشته باشیم. 

خاندوزی گفت: راهبرد دولت سیزدهم کاهش فشار بر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قانون‌مدار است و یکی از مصادیق این راهبر کاهش 5 درصدی نرخ مالیات در سال 1401 است. 

وی افزود: یکی از اقدامات دیگر که اخیرا به ثمر رسیده است که از بین یک میلیون شرکت فعال اقتصادی ایران که معادل همین تعداد یعنی یک میلیون شرکت غیر فعال در اقتصاد کشور وجود دارد. اما  از این یک میلیون شرکت فعال بیش از 350 هزار اظهار نامه در سال جاری دریافت شد که این بدان معناست که بیش از 600 هزار شرکت در سال جاری اظهارنامه مالیاتی تقدیم نکرده‌اند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امیدواریم با شناسایی این بخش‌ها بتوانیم بار مالیاتی که بر دوش شرکت‌های قانونی، شفاف و منضبط اقتصاد است را کاهش دهیم و بار مالیاتی بر دوش شرکت‌ها و فعالان اقتصادی قرار بگیرد که عمدتا از فرار مالیاتی و کتمان اطلاعات خودشان از مودیان مالیاتی محسوب نمی‌شدند و یا باری را بر دوش نمی‌کشیدند. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول