" />
" />
" />
" />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار در سایه گسترش فیبر نوری در مازندران

مدیرعامل مخابرات مازندران از برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار در سایه گسترش فیبر نوری خبر داد و گفت: شرکت مخابراتی ایران در حال اجرای طرح عظیمی را با عنوان نجما یا طرح نهضت جهادی فیبر نوری یا همان Ftth است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار در سایه گسترش فیبر نوری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی نوروزی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران، اظهار کرد: طی ۱۳ سال گذشته اصلاح تعرفه تلفن ثابت صورت نگرفت که همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به حساسیت‌ خدمات مخابرات، افزود: همه نگاه‌ها به شرکت مخابرات است در کنار این موضوع  ارائه خدمات هم هزینه‌بر است‌.

مدیرعامل مخابرات مازندران با بیان اینکه مخابرات در بسترسازی تکنولوژی جدید و بازسازی و نوسازی شبکه‌ها دچار چالش جدی شد، عنوان کرد: سهامداران از قبل این شرکت به درآمدشان نمی‌رسند و همین موضوع گلایه‌مندی جامعه هدف را به همراه دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل خطوط ارتباطی در غرب استان، افزود: با مدیریت کارشناسی  در کمترین زمان ممکن مشکل برطرف شد، همچنین با همین وضع موجود با وجود نیروهای کارآمد و توانمند چندین پروژه در حوزه مخابرات کلنگ‌زنی شد.

نوروزی با اشاره وضعیت طبیعی مازندران،گفت: در کنار جنگل، کوه و دشت، باید برای ایجاد اشتغال پایدار برنامه داشته باشیم و توسعه شبکه ارتباطی را در همه مناطق استان گسترش دهیم و از ظرفیت حضور گردشگر در حوزه ارتباطات باید بهره‌برداری مناسبی انجام شود و در این راستا برنامه مدونی را در دستور کار داریم.

 مدیرعامل مخابرات مازندران از برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار در سایه گسترش فیبر نوری خبر داد و گفت: شرکت مخابراتی ایران در حال اجرای طرح عظیمی را با عنوان "نجما" یا طرح نهضت جهادی فیبر نوری یا همان Ftth است.

وی با اعلام اینکه نسبت تناسب درآمد و هزینه در استان مناسب نیست، افزود: به عنوان نمونه درآمد هر خط تلفن ثابت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه نگهداری هر خط تلفن بیش از ۲۷ هزار تومان است.

نوروزی با اعلام اینکه بخشی از عواید مالی اصلاح تعرفه صرف توسعه و نگهداری می‌شود، گفت: در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بابت سرقت هزینه شد، عمدتا سرقت در غرب استان بیشتر و به نوعی سازماندهی شده است، جایگزینی کابل‌های سرقت شده کار سختی است، تنها راه رشد و توسعه استان بهسازی و نوسازی شبکه اصلاح و منطقی کردن تعرفه است.

مدیرعامل مخابرات مازندران اظهار کرد: مجموعه ما یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک داریم.

وی با اشاره به تاکید استاندار مازندران برای حرکت به سمت استان دیجیتال، عنوان کرد: ثمره استان دیجیتال باید اشتغال دیجیتال باشد و بینشان فقط اینترنت حاکم است و ما راهی به‌جز حرکت به سمت Ftth و تعامل بین شهرداری و مخابرات نداریم.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول