اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جزئیات راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین در شهرری

شهردار منطقه ۲۰ تهران از اتخاذ تمهیدات ویژه ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی برای راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین در شهرری خبر داد.

جزئیات راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سید محمدناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران اظهار کرد: شهرداری منطقه ۲۰ همچون سال های گذشته میزبان خیل عظیمی از محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و به منظور خدمات رسانی بهینه به راه‌پیمایان روز اربعین و زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تمهیدات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی فرهنگی و رفاهی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز مراسم اربعین از مسیر اصلی میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) انجام می‌شود، گفت: مسیر اصلی راهپیمائی از مسیرهای خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، خیابان شهید رجائی حدفاصل بزرگراه آزادگان تا خیابان فدائیان اسلام خیابان ورامین حدفاصل پل تقی آباد تا میدان بسیج تعیین شده است.

بازگشایی موقت نرده‌های ترافیکی رفیوژ میانی خیابان فدائیان اسلام

شهردار منطقه ۲۰ افزود: در این راستا با هماهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران ۱۷۰ تیغه علم، کُتل و نمادهای عاشورایی نقاشی‌خط (کالیگرافی) با طراحی و نقاشی ویژه این ایام در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) جانمایی شد.

ناظم رضوی با اشاره به اجرای خط کشی محوری خیابان فدائیان اسلام حدفاصل پل آزادگان تا خیابان سرگرد محمدی و حدفاصل سه راه ورامین تا میدان اصلی شهرری، عنوان کرد: بازگشایی موقت نرده‌های ترافیکی رفیوژ میانی خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بزرگراه شهید کریمی در روز اربعین به منظور تسهیل تردد راهپیمایان انجام خواهد شد.

وی به زیباسازی و آراستگی محورهای راهپیمایی با نصب پرچم‌های سیاه و طرح‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: بازپیرایی فضاهای سبز، رفع موانع فیزیکی، مرمت و لایروبی انهار، بهسازی روکش آسفالت، اجرای مواد پوشاننده، شستشو و لایروبی انهار، شستشوی مخازن زباله و المان‌های شهری، پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی، شستشو و نظافت معابر و کرکره تجاری، پل‌های عابر پیاده و طعمه گذاری و لکه گیری آسفالت در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال انجام است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت تمام ارگان‌ها و خدمات رسانی به راهپیمایان انجام می‌شود، ادامه داد: در راستای خدمات رسانی به عزاداران حسینی، ضمن پهنه بندی هر یک از نواحی این منطقه، اکیپ‌های شهربان و معبربان، ماشین آلات خدمات شهری، جایگاه استراحت زائران، سرویس‌های بهداشتی پرتابل و دستگاه‌های مه پاش در مسیر راهپیمایی مستقر می‌شوند.

سرویس رسانی فوق العاده خط یک مترو

ناظم رضوی با اشاره به اینکه توقف خودرو در مسیر خیابان فدائیان اسلام از ساعت ۲۳ روز قبل از مراسم (جمعه 25 شهریور) ممنوع است، اضافه کرد: به منظور رفاه حال شهروندان، اطلاع رسانی در خصوص مسیرهای اتوبوسرانی، ایستگاه‌های مترو شهرری، مسیر راهپیمایی و پارکینگ‌های تعیین شده با استفاده از بنرهای تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: به منظور تسهیل در تردد راهپیمایان، سرویس رسانی اتوبوسرانی از پارکینگ فرمانداری به مقاصد سیزده آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد؛ از میدان بسیج مستضعفین ابتدای خیابان ورامین به مقاصد دولت آباد، شوش، خراسان و خاوران و از ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مقاصد باقرشهر و کهریزک انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران خاطرنشان کرد: سرویس رسانی خط یک مترو به‌طور فوق العاده با سرفاصله زمانی ۴ تا ۵ دقیقه و سرویس رسانی رایگان تاکسی‌های ون از میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت متروی شهرری انجام می‌شود.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه تخلیه کامل پارکینگ‌های ضلع شرق و جنوب حرم به منظور تجمع راهپیمایان انجام می‌شود، تاکید کرد: به منظور تسهیل تردد شهروندان مسیر اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در ۱۰ مقطع با هماهنگی پلیس راهور مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اجرای تبلیغات محیطی و فضاسازی مسیر پیاده روی، اعلام کرد: غرفه‌‍‌های پذیرائی و خدمات رسانی از جمله امداد و گمشدگان، پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، اداره ورزش، آموزش شهروندی و مدیریت پسماند، عفاف و حجاب، تشکل‌های مردم نهاد، مادر و کودک و سایر موارد برای ارائه خدمات به شهروندان در مسیر راهپیمایی مستقر می‌شوند.

شهردار منطقه 20 به مشارکت و همکاری شهروندان و هیأت داران در برپایی باشکوه پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: با رویکرد بهره گیری از پتانسیل هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و تعامل با سازما‌ن‌ها و نهادها، تدارکات لازم برای میزبانی از راهپیمایان در پیاده روی عظیم اربعین حسینی فراهم شده است.

ناظم رضوی با اشاره به برپایی چند استیج برای مدیحه سرایی، اجرای شعرای آئینی و گروه‌های سرود مذهبی، قرائت زیارت اربعین، همخوانی و دمام زنی در طول مسیر راهپیمائی بیان کرد: همزمان با اذان ظهر و عصر، اقامه نماز جماعت در چندین نقطه از مسیر مرتبه انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، در راستای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی مناطق ۳، ۴، ۶، ۸، ۹، ۱۱، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ به عنوان معین منطقه ۲۰ برای پاکسازی و نظافت مسیر پیاده روی با این منطقه همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول