اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

استقرار ۱۰۰ موکب توسط ائمه جمعه برای پذیرایی از زائران اربعین

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه گفت: شبکه ائمه جمعه نزدیک به ۱۰۰ موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین تدارک دیده که تا سه شنبه هفته آینده از زائران میزبانی خواهند کرد.

استقرار ۱۰۰ موکب توسط ائمه جمعه برای پذیرایی از زائران اربعین

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه صبح امروز دوشنبه (21 شهریور) ضمن گرامیداشت شهدای محراب، ائمه جمعه و خادمان نهاد نماز جمعه اظهارداشت: در هفته نماز جمعه قرار گرفتیم، شنبه سالروز ارتحال حضرت آیت الله طالقانی امام جمعه فقید تهران بود. همچنین، دوشنبه سالروز شهادت شهید محراب شهید مدنی است و چهارشنبه نیز سالروز شهید محراب شهید اشرفی اصفهانی است که یاد و خاطره آن ها را گرامی می داریم.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه درباره موضوع اربعین و اعزام زوار به عتبات عالیات گفت: ما در کشورمان ۶ مرز خروجی مهران، چذابه، شلمچه، خسروی، تمرچین، کردستان برای تردد زوار امام حسین (ع) داریم. نکته جالب اینجاست که ما در کنار این ۶ خروجی، ۷ ورودی تایباد، میرجاوه و ریمدان، بیله سوار، جلفا، بازرگان و پلدشت را داریم که از میهمانان خارج کشور میزبانی می کنند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به فعالیت های ائمه جمعه در مرزهای ورودی به ایران در ایام اربعین اظهارداشت: ائمه جمعه ما در تمامی مرزهای ورودی فعال شده که میزبانی و ورود زائران اباعبدالله الحسین(ع) از کشورهای مختلف را تدارک می بینند. در یک بررسی که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، مسیر تردد زوار اربعین از کشورهای افغانستان، پاکستان، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی  از شمال کشور روی نقشه پیاده سازی و مسیر شهرهای مورد استفاده آن ها معلوم شد.

وی افزود: ما علاوه بر ایجاد موکب و خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) در مرزهای ورودی، لازم دانستیم در مرزهای خروجی نیز برای پذیرایی از زوار اربعین تدارک دیده شد و ائمه جمعه در این مرزها به زوار خدمت می کنند. 

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه گفت: مسیر تردد زوار چه داخلی و چه خارجی تماماً مورد شناسایی قرار گرفت و موکب های ما در مسیرهای عبور زوار در شهرها فعال شد. طبق آخرین آمار، 91 شهر کشورمان دارای موکب‌های زائرپذیر هستند. علاوه بر استان های مرزی ما شاهد موکب های زائرپذیر در استان های مرکزی نیز هستیم. این خدمات در موج بازگشت زوار نیز پذیرای عزیزان خواهد بود. 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات شبکه امامت جمعه فعالیت در حوزه نقل و انتقال زوار در موج بازگشت زوار از مرزها به شهرهای خودشان است. دیگر اقدام ما در این زمینه، تهیه آب آشامیدنی خنک است. شبکه امامت از طریق کمک نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مستقر در مرز توانست 14 عدد کامیون یخچال‌دار در مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه مستقر کرده تا به علت شدت گرما در این مناطق به زوار خدمت کند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به خدمت رسانی ائمه جمعه و مردم کشورمان به زائران خارجی و داخلی تصریح کرد: شبکه ائمه جمعه نزدیک به ۱۰۰ موکب نهاد امامت جمعه، ستادهای نماز جمعه و فعالان و مردم شهرها تدارک دیده که تا سه شنبه هفته آینده نیز در موج بازگشت زوار از زائران میزبانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات مصوب شد تا ۱۱ جابه جایی در نهاد نماز جمعه سراسر کشور صورت بگیرد. به همین منظور هفت حکم امام جمعه در این مدت تمدید شد و سه نفر از ائمه جمعه نیز از این نهاد خارج شدند.

وی گفت: البته دو مورد که بسیار مهم است به آن اشاره می‌شود، یکی انتصاب امام جمعه جدید شهرستان آمل حجت الاسلام یعقوبیان که از فضلای جوان، تحصیلکرده، درس خارج خوانده، سخنران، خطیب و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بود و مورد استقبال مردم این شهرستان هم قرار گرفت. انتصاب دیگر امام جمعه جزیره کیش است که ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام حسن‌زاده، حجت‌الاسلام بی‌نیاز از استادان و اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی که سابقه تبلیغ در داخل و خارج کشور را دارد به عنوان امام جمعه جدید منطقه آزاد کیش معرفی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مطالبات صورت گرفته ائمه جمعه از مسئولان و مقامات کشور برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردمی اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه همیشه در تلاش هستند که مطالبات مردمی را از طرق مختلف پیگیری کنند که در همین راستا در یک ماه گذشته شاهد بودیم که ائمه جمعه به موضوعات عدالت اجتماعی در آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت، اهمیت دادن به جایگاه مدرسه اشاره کردند.

وی تاکید کرد: همچنین پرداختن به مسائل تربیت نسل متعهد، توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرروش، تأمین پزشک متخصص و توجه به کمبودهای تخصصی پزشکی در شهرستان‌ها، رفع محرومیت پزشکی، تأکید بر نظام توزیع عادلانه پزشکی و توجه به سلامت مردم از مهم‌ترین مطالبات ائمه جمعه برخی استان‌ها و شهرستان‌ها بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: همچنین با توجه به گرمای شدید هوا و کمبود آب شرب و آب کشاورزی در برخی شهرها و استان‌ها، ائمه جمعه در استان‌های همدان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری این موضوع را محور بحث‌ها و مطالبه‌گری‌های خود در خطبه‌های نماز جمعه قرار دادند و از مسئولان و مدیران استانی و کشوری خواستند که رفع مشکل و معضل کم آبی در حوزه آب شرب و آب کشاورزی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا مشکلات مردم کاسته شود و بتوانند زندگی آرامی داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: همچنین با توجه به زمان برداشت محصول برنج از شالیزارها، ائمه جمعه استان‌های شمالی این موضوع را در خطبه‌های نماز جمعه به عنوان دغدغه اصلی مردم مطرح کردند که عدم تطبیق در قیمت‌گذاری این محصول از جمله این انتقادها بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول