اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

3 برابر شدن کشت دیم دانه‌های روغنی در کشور

رئیس بخش دانه‌های روغنی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سطح زیرکشت دانه‌های روغنی نسبت به سال زراعی گذشته سه برابر شده است.

3 برابر شدن کشت دیم دانه‌های روغنی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «حسین رستمی»، رئیس بخش دانه‌های روغنی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: طی سالهای اخیر دستاوردهای ارزشمندی در بخش تحقیقات دانه‌های روغنی به دست آمده که معرفی ارقام جدید مناسب برای اقلیم‌های مختلف کشور با تولید اقتصادی مانند ارقام گلرنگ فرامان، سینا و امید از جمله آنها است.

وی همچنین به تولید اولین رقم کلزای دیم اشاره و بیان کرد: معرفی محصولات روغنی جدید متحمل به سرما و خشکی و توسعه تنوع ژنتیکی آنها مانند کاملینا – بالنگوی شهری نیز از دستاوردهای ارزشمند در این بخش به شمار می‌رود.

به گفته وی توجه ویژه به کیفیت روغن و استفاده‌های صنعتی در کنار مصارف خوراکی و تعریف پروژه‌های اصلاح مولکولی ارقام موجود از طریق همکاری با موسسه‌ها و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور نیز از اقدامات دانش‌بنیان در زمینه توسعه کشت و افزیش بهره‌وری دانه‌های روغنی است.

وی همچنین به افزایش تعداد و کیفیت مطالعات به‌زراعی در تحقیقات دانه‌های روغنی نیز اشاره کرد و افزود: روند روبه رشد کشت دیم دانه‌های روغنی با تکیه بر نتایج پژوهش‌ها ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول