اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

زائران در برگشت با علائم سرماخوردگی به کادر درمان مستقر در مرز خسروی مراجعه کنند

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: زائران اربعین در برگشت با کوچکترین علائمی از بیماری‌های تنفسی و گوارشی به نیروهای بهداشتی مستقر در نقطه صفر مرز خسروی مراجعه کنند.

زائران در برگشت با علائم سرماخوردگی به کادر درمان مستقر در مرز خسروی مراجعه کنند

سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ۱۵۰ نفر از نیروی‌های بهداشتی در نقطه صفر مرزی خسروی مستقر هستند و خدمات بیماریابی و درمان سرپایی را برای زوار انجام می‌دهند.

وی از گرمازدگی، بیماری‌های تنفسی (آنفولانزا و کرونا) و بیماری‌های گوارشی(وبا) به عنوان سه موضوع نگران‌کننده برای سلامتی زائران یاد کرد و گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های کشور عراق برای پذیرش این تعداد زائر مناسب نیست، بنابراین از هموطنان می‌خواهیم این سفر را به ایام دیگری از سال موکول کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: سالمندان، زنان باردار و کودکان بیشتر در معرض بیماری و مخاطره هستند.

وی از زائران خواست، پیاده‌روی اربعین را به ساعات خنکی از شبانه‌روز موکول کنند، از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند و بعد از هر یک ساعت پیاده‌روی ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

شاه‌آبادی برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی بر استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: شست‌وشوی مرتب دست‌ها و ضدعفونی کردن در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا بیماری‌های گوارشی و اسهال شایع است، زائران حتما باید از سلامت آب و غذایی مورد استفاده اطمینان داشته باشند و سعی کنند از آب‌های بسته‌بندی شده و ظروف یکبار مصرف مناسب استفاده شود.

شاه‌آبادی خطاب به زائرانی برگشتی، اظهار کرد: به محض اینکه کوچکترین علائمی از علائم تنفسی و سرماخوردگی مانند سرفه، آبریزش بینی، بدن درد و تب داشتند در همان نقطه صفر مرزی به همکاران بهداشتی اطلاع دهند تا با انجام تست‌های سریع بیماری مشخص و اقدامات درمانی انجام شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول