اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پاتوق هنرمندان در پیاد‌ه‌روی اربعین + تصاویر

مدیر موکب القلم در عمود ۸۲۸ گفت: در موکب القلم، فرصتی است که هنرمندان کشورهای مختلف با تولید آثار زنده و دستی خود به انتشار فرهنگ حسینی و تبیین حادثه‌ عاشورا بپردازند.

پاتوق هنرمندان در پیاد‌ه‌روی اربعین + تصاویر

حمید فخار، مدیر موکب القلم در عمود ۸۲۸ مسیر نجف به کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی حج و زیارت خبرگزاری فارس به آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین با اشاره به اینکه موکب القلم در ابتدا با حضور هنرمندان خراسانی با هدف مستندسازی جلوه‌های ماندگار مسیر پیاده‌‌روی اربعین در عمود ۸۲۸ برپا شد، گفت: از سال ۱۳۹۵ این موکب با حضور هنرمندان تجسمی در عمود ۸۲۸ مسیر نجف به کربلا در اربعین حسینی فعال شد که به خلق هنرهای تجسمی، آوایی، عکاسی، گرافیکی و غیره کرد. در ابتدا این موکب به این نام خوانده نمی‌شد و بعدها به موکب القلم مزین شد.

وی با اشاره به فعالیت ۶ ساله این موکب در ایام ابعین حسینی افزود: فراخوان این موکب به چندین زبان در روزهای ابتدایی محرم هر سال انجام می‌شود و از هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی برای حضور در این رویداد فرهنگی دعوت می‌کند. در این موکب هنرمندان هنرهای نمایشی و هنرهای آوایی به اجرای زنده می‌پردازند.

فخار با اشاره به اینکه فعالیت این موکب یک روز قبل از اربعین حسینی خاتمه می‌یابد، بیان داشت: فعالیت این موکب از دم غروب شروع می‌شود و تا ۱۲ شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: در موکب القلم، فرصتی است که هنرمندان کشورهای مختلف با تولید آثار زنده و دستی خود به انتشار فرهنگ حسینی و تبیین حادثه‌ عاشورا بپردازند.

به گزارش فارس،‌ از جمله کار‌های موکب «القلم» تا پیش از سال ۱۳۹۹ در عراق، اجرای گرافیتی در خیابان‌های شهر نجف، تصویرسازی حرم‌های اهل بیت (ع)، اجرای خط نوشته و نقاشی خط، اجرای تابلوی ۶ متری «یا‌حسین (ع)» با اثر انگشت زائران، برگزاری نمایشگاه پوستر‌های ضد استکباری و ... بوده است.

در ادامه تصاویری از فعالیت موکب القلم می‌آید:

 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول