اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

معرفت دینی و بصیرت سیاسی دو موضوع اصلی دوره دانش‌افزایی اساتید بسیجی

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در دومین دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی بسیج اساتید کشور در مشهد مقدس بصیرت افزایی، معرفت دینی و بصیرت سیاسی را محورهای اصلی این دوره عنوان کرد.

معرفت دینی و بصیرت سیاسی دو موضوع اصلی دوره دانش‌افزایی اساتید بسیجی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی در دوره دوم دانش‌افزایی و توانمندسازی سازمان بسیج اساتید کشور که در مشهد مقدس برگزارشد، عنوان کرد: در این دوره که با هدف دانش‌افزایی و توانمندسازی برگزار شده است، دو حوزه را مدنظر قرار داده‌ایم؛ یکی بحث معرفت دینی است و دیگری بصیرت سیاسی.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: در بین مفاهیم مربوط به معرفت دینی دو محور را هدف گذاری کرده‌ایم دو محوری که امروز توسط جنگ شناختی دشمن مورد تحریف قرار می‌گیرد. یک بحث ولایت مطلقه فقیه و چیستی و چرایی آن است و دوم بحث حکومت دینی و اسلامی که موضوع جدیدی در انقلاب‌های دنیا و در مقطع کنونی است. البته مباحث اخلاقی هم در این بین ارائه خواهیم کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: در حوزه بصیرت سیاسی به چند سوال پاسخ خواهیم گفت. همچنین وضعیت فرهنگی  امروز کشور را تشریح کرده و دور نمای آینده آن را ترسیم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت سیاست داخلی و کنش‌های آن نیز تعریف شده و دورنمای آن ارائه می‌شود،  تصریح کرد: سومین موضوع مطرح شده، بحث روابط بین‌الملل و ارتباطات جهانی ایران  در شرایط موجود و آینده است. همپنین در حوزه امنیت و اقتصاد نیز وضعیت کنونی کشور تبیین شده و آینده آن ترسیم می‌شود.

ابن‌الدین حمیدی با اشاره به آنکه مباحث توسط اساتید آموزش دیده و  برخی دست‌اندرکاران نظام ارائه می‌گردد، گفت: دو گروه 350 نفره از اساتید بسیجی کانون‌های نهضت استادی بسیج سراسر کشور در این دوره شرکت کرده‌اند که اکنون در افتتاحیه دوره دوم شیوه اجرای دوره در طی 4 روز و مسئولان حوزه اجرا و حوزه محتوایی معرفی می‌گردند.

وی افزود: سازمان بسیج اساتید بنا دارد برای تدوین راهبردهای آینده خود از نظرات اساتید استفاده کند. این نظرسنجی توسط مرکز افکار سنجی نخبگان بسیج اساتید صورت گرفته و  پیشنهادات و  مدل برنامه راهبردی، نقاط تهدید و ضعف از منظر زیست بوم هر استان توسط استادان بسیجی حاضر در دوره تبیین می‌گردد و بر اساس آن سیاست‌های راهبردی آینده سازمان  ترسیم  می‌شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول