اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ذخایر ارزی بانک مرکزی عراق به بالاترین میزان از سال 2003 رسید

بانک مرکزی عراق روز یکشنبه اعلام کرد ذخایر ارز خارجی این کشور به ۸۵ میلیارد دلار رسیده که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۳ (‌زمان حمله آمریکا و سقوط صدام) است.

ذخایر ارزی بانک مرکزی عراق به بالاترین میزان از سال 2003 رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، بانک مرکزی عراق روز یکشنبه اعلام کرد ذخایر ارز خارجی این کشور به ۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: ذخایر ارزی بانک مرکزی به بیش از ۸۵ میلیارد دلار آمریکا رسیده است که بالاترین میزان کسب شده از سال ۲۰۰۳ تاکنون است.

در این بیانیه آمده است: ذخایر طلا نزد بانک مرکزی نیز به بیش از ۱۳۰.۴ تن به ارزش هفت میلیارد دلار رسیده که عراق را به رتبه سی ام جهانی و چهارم در جهان عرب رسانده است.

 عمار خلف، معاون بانک مرکزی گفته است که ماه گذشته ذخایر ارز خارجی این بانک، ۸۰ میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا پایان سال به ۹۰ میلیارد دلار برسد.

وزارت نفت عراق اعلام کرده است که این کشور از محل صادرات نفت در ماه آگوست ۹.۷۸ میلیارد دلار درآمد داشته و در مجموع ۱۰۱.۸۵ میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول