اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تکمیل محور خرم‌‌آباد-پل‌دختر نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد اعتبار است

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه محور خرم‌‌آباد-پل‌دختر گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه نیاز است.

تکمیل محور خرم‌‌آباد-پل‌دختر نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، خیرالله خادمی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه محور خرم‌‌آباد-پل‌دختر با اشاره به اینکه طول جاده جدید نسبت به مسیر قبلی ده کیلومتر کمتر است، عنوان کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار است ۶۰ کیلومتر از جاده جدید خرم‌‌آباد- پل‌دختر را بسازد ، بخشی از مسیر نیاز به بهسازی دارد و حدود ۴۳ کیلومتر باید کامل نوسازی شود.

وی افزود: مسیر جدید در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده است که سه قطعه آن در قالب مناقصه واگذار شده و قطعه دیگر هم در حال تکمیل مطالعات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک قطعه که محدوده تنگ تیر به معمولان را متصل می‌کند و اولویت اول ما بوده و توسط قرارگاه خاتم شروع شده است.

خادمی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعه دیگر پروژه از سمت پل‌دختر هم شروع شده است، افزود: قطعه میانی پروژه هم شروع شده که پیشرفت کمتری دارد، یک قطعه دیگر پروژه نیز مطالعات آن در حال تکمیل است.

وی گفت: در مسیر جدید خرم‌آباد - پل‌دختر ۹ کیلومتر تونل داریم که باید تونل ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه محور خرم‌‌آباد-پل‌دختر نیز توضیح داد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتبار قطعه اول و دوم پروژه از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ تامین می‌شود و امیدواریم قطعه یک و چهار را ظرف دو تا دو سال و نیم تمام کنیم، عنوان کرد: اما در خصوص قطعه دوم و سوم با توجه به سنگین بودن منابع مالی مورد نیاز نمی‌توان زمان بندی دقیقی را مطرح کرد.

خادمی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: تراز جاده جدید خرم‌آباد- پل‌دختر به گونه‌ی تعریف شده که هیچگاه بر اثر سیل خطری متوجه آن نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول