اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

حمایت ایرانیان خارج کشور از 50 هزار کودک یتیم/ واریز مستقیم کمک‌ها به حساب نیازمندان

مدیرکل هماهنگى امور بین الملل کمیته امداد گفت: درحال حاضر حدود۴ هزار نفر از خیران و ایرانیان مقیم خارج از کشور به نیازمندان و کودکان یتیم داخل کشور کمک می‌کنند و این‌ خیران از ۵۰ هزار یتیم در داخل کشور حمایت می‌کنند.

حمایت ایرانیان خارج کشور از 50 هزار کودک یتیم/ واریز مستقیم کمک‌ها به حساب نیازمندان

محسن شهرابی فراهانی،مدیرکل هماهنگى امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: براساس اساسنامه کمیته امداد، ترویج احسان یکی از وظایفی است که به ما واگذار شده است؛ به همین علت این موضوع در کشور و خارج از کشور در دستور ما قرار دارد.

مدیرکل هماهنگى امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فارغ از مرزها و نژاد به نیازمندان در حوادث و سوانح و دیگر امور زندگی کمک می‌کنند.

شهرابی به دیگر فعالیت‌های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد توانسته به طیف وسیعی از خیران خارج از کشور خدمت ارائه و با آن‌ها همکاری کند، ما برای آنکه بتوانیم همکاری را گسترش دهیم تمهیداتی را اندیشیده‌ایم، امداد ویژگی‌های منحصر به فردی را دارد که اگر درست تشریح شود همکاری خوبی خواهد داشت.

وی کمیته امداد امام خمینی(ره) را نماد دغدغه نظام در حوزه دستگیری از نیازمندان دانست و اظهار کرد: نظام اسلامی نسبت به محرومیت حساس بوده است و راهکار آن نهاد متولی است که بتواند از نیازمندان دستگیری کند، این در اندیشه بنیانگذار انقلاب بسیار برجسته بوده و پس از فاصله کوتاهی از انقلاب دیدیم که کمیته امداد امام خمینی(ره) تأسیس شد.

مدیرکل هماهنگى امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) با مهم خواندن نقش این نهاد مردمی در کمک‌رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: کمیته امداد یک شبکه بسیار گسترده در سراسر کشور دارد، شهر و روستاها و محل سکونتی نیست که از چتر حمایتی کمیته امداد خارج باشد، بنابراین این شبکه به ما کمک می‌کند تا در کشور بتوانیم نیات خیر خود را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی این شبکه تخصص و با تجربه بودن است، مددکاران، رابطان و خیرین ما از تجربه‌ و مدارک تحصیلی بالایی برخوردار هستند و نکته حائز اهمیت آن است که در فرآیند کمک‌رسانی منجر به خدشه‌دار عزت و شأن خانواده‌های مددجو نمی‌شویم.

شهرابی با بیان اینکه کمیته امداد را نباید به عنوان یک ایستگاه برای محرومان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: این نهاد خدماتی یک استراحتگاه دائمی نیست، بنابراین خدمات به گونه‌ای طراحی شده که شامل تمام محرومان نمی‌شود، به طوری که امروز بیش از ۱۰۰ خدمت در کمیته امداد به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: خدمات ارائه شده به مددجویان در ایستگاه مشاوره تشخیص داده می‌شود و سپس بر مبنای آن ارائه خدمت می‌شود، به این صورت که مددجو و نیازمند در زمان خاصی از تعریف ما خارج و به او دیگر خدمات ارائه نشود تا آن‌که بتواند یک درآمد پایدار را برای خانواده خود ارائه کند و زندگی خود را به صورت خودکفا تامین کند، البته این  شامل حال بیماران و از کارفتاده‌ها نمی‌شود چرا که امکان کارآفرینی برای آن‌ها وجود ندارد.

مدیر کل هماهنگى امور بین‌الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) به آمار خیرین خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر حدود۴ هزار نفر از خیران و ایرانیان مقیم خارج از کشور به نیازمندان و کودکان یتیم داخل کشور کمک می‌کنند؛ این‌ خیران از ۵۰ هزار یتیم در داخل کشور حمایت می‌کنند و در سال گذشته نیز ۱۰۰ میلیارد تومان به یتیم‌های کمیته امداد کمک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حساب بین خیر و نیازمند در کمیته امداد مستقیم است و مبالغ در حساب‌های امداد واریز نمی‌شود و خیرین می‌توانند مستقیم کمک‌ها را به حساب ایتام واریز کنند.

شهرابی تاکید کرد: در کمیته امداد اشتغال و حرفه‌آموزی حرف اول را می‌زند و ما تمام فعالیت‌ها را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنیم که منجر به اشتغال‌زایی خانواده می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول