اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

خط ویژه| رسانه آل سعود و معاون خاتمی دلواپس زائران اربعین شدند/ کمک اصلاحات به آمریکا برای بازگشت به برجام بدون لغو تحریم‌ها

وبسایت BBC فارسی که تا روز گذشته عزادار مرگ ملکه انگلیس بود، از امروز نگران زوار اربعین و مردم ایران در خاک عراق شده است.

خط ویژه| رسانه آل سعود و معاون خاتمی دلواپس زائران اربعین شدند/ کمک اصلاحات به آمریکا برای بازگشت به برجام بدون لغو تحریم‌ها

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

رسانه آل سعود و معاون خاتمی دلواپس زائرین اربعین شدند

«محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر و معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات و از محکومین فتنه ۸۸ و از حامیان فیلم ضدایرانی و هتاکانه «عنکبوت مقدس» در توئیتی کنایه آمیز نوشت: «مشکلات اربعین به عهده دولت عراق است. مشکلات داخلی هم بر عهده دولت قبل. به قول دکتر روحانی علی برکت الله.»

 

همچنین «عبدالله رمضان زاده» سخنگوی دولت خاتمی و از محکومین فتنه ۸۸- و به عبارتی از بانیان شورش علیه جمهوریت و اسلامیت- در توئیتی نوشت: «تمام نیروها و قوایتان را جمع کرده‌اید تا یک سفر زیارتی را مدیریت کنید اما ناتوانید و شکست خورده‌اید. در وصف شما قبلاً گفته شده که توان اداره یک نانوایی را هم ندارند! هر جا را به شما بسپارند همین ویرانی را به بار خواهید آورد. پس رها کنید و بروید!»

 

اینکه در برگزاری مراسم اربعین امسال مشکلاتی ایجاد شد و بعضاً قصور و تقصیرهایی نیز وجود داشت، شکی نیست اما اینکه چشم‌ها را ببندیم و دهان را باز کنیم و فقط نقاط ضعف را دیده و از نقاط قوت و زحمات و تلاش‌های شبانه روزی هیچ سخنی نگوییم، نه تنها پسندیده نیست بلکه نشان دهنده بی انصافی و از آن مهمتر نشان دهنده آلودگی شدید به رفتار قبیله‌ای و حزبی و باندی است.

از سوی دیگر همان جماعتی که فریاد می‌زدند که مردم ایران و به خصوص جوانان همگی «دین گریز» شده‌اند، حالا درباره این سیل جمعیت میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) لام تا کام سخنی نگفته و آن را سانسور و بایکوت می‌کنند.

 

نکته قابل تأمل اینجاست که همزمان با موضعگیری افراطیون به ظاهر اصلاح طلب، در آنسو رسانه‌های سعودی- انگلیسی که حامی همجنس بازان و منافقین و داعش هستند نیز برای زائرین اربعین حسینی ژست دلواپسی گرفته‌اند.

 

در همین رابطه وبسایت ایران اینترنشنال که پیش از این گردهمایی گروهک ورشکسته و تروریستی منافقین را به صورت زنده پوشش داده بود، در خبری به مراسم اربعین واکنش نشان داد. «علی افشاری» از اصلاح طلبان فراری و همکاری سازمان جاسوسی امریکا در مصاحبه با این رسانه گفت: «دولت رئیسی باید برای وضعیت آشفته و تحقیرآمیز زائران در عراق پاسخگو باشد.»

همچنین وبسایت بی بی سی فارسی که این روزها عزادار مرگ ملکه انگلیس است و کارمندان آن برای مرگ یکی از دشمنان اسلام، سیاه پوش شده‌اند، در مطلبی از نبود زیرساخت‌های درمانی برای زائرین اربعین گلایه کرد. ناگفته نماند که این رسانه از حامیان اصلی تحریم داروی کودکان پروانه‌ای در ایران بوده و هست.

 

اما نکته اینجاست که جماعتی که نقاب اصلاح طلبی به چهره زده‌اند، باز هم با دشمنان ملت ایران همصدا شده‌اند. چرا هر وقت رسانه‌های «سعودی-انگلیسی-آمریکایی» جیغ بنفش می‌کشند، برخی فعالین سیاسی به ظاهر اصلاح طلب در داخل هم دردشان می‌آید؟!

کمک افراطیون اصلاح طلب به آمریکا برای بازگشت به برجام بدون لغو تحریم‌ها

آمریکا به دلیل اعتیاد به خوی سلطه گری و غارتگری در پی آن است تا بدون هیچ هزینه‌ای به برجام برگردد. هدف طرف آمریکایی این است که برجام بدون درنظر گرفتن شروط ایران و با پابرجاماندن تحریم‌ها، در اسرع وقت احیا شود.

از سوی دیگر اروپا به دلیل هراس و وحشت از زمستان تاریک و سیاهی که پیش روی خود دارد در پی آن است تا سریعتر برجام احیا شده تا هم قیمت نفت کاهش پیدا کرده و هم بتواند از مهلکه زمستان سیاه جان سالم به در ببرد؛ اما طرف اروپایی دقیقاً همصدا با آمریکا در پی آن است تا توافقی یکطرفه را کلید بزند. توافقی که در آن از لغو تحریم‌ها و تضمین و راستی آزمایی و بستن پرونده پی‌ام دی، هیچ خبری نیست.

 

نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه‌ها و فعالین سیاسی در داخل دقیقاً در این پازل بازی کرده و به آمریکا و اروپا برای بازگشت بدون هزینه به برجام کمک می‌کنند. این طیف با این اقدام مسیر را برای سرپیچی آمریکا از لغو تحریم‌ها هموار می‌کنند. جالب اینجاست که این طیف با چنین رویکردی، منتقدان داخلی برجام را به کاسبی از تحریم متهم می‌کنند!

 

اکنون زمان به نفع ایران و به ضرر طرف آمریکایی و اروپایی است. با اینحال جریان تندرو اصلاح طلب با پاک کردن صورت مسئله و عوض کردن جای طرفین، طوری القاء می‌کند که تنها این ایران است که طولانی شدن مذاکرات و احیانشدن برجام ضرر می‌کند.

ناگفته نماند که این جریان سیاسی از پیشبرد امور و توفیقات دولت «بدون برجام و بدون FATF» نیز نگران و پریشان است.

جریان برانداز و اعضای فراری جریان فتنه، نگران وضعیت جسمی تاجزاده

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ و از بانیان فتنه ۷۸ چندی پیش بازداشت شد. پس از بازداشت تاجزاده، نزدیکان او مدعی شدند که دو جریان از دستگیری وی خوشحال شده‌اند، جریان انقلابی و جریان برانداز؛ اما این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت نداشت.

اتفاقاً پس از بازداشت وی، ۲ جریان به شدت نگران و البته عصبی شدند، یکی جریان به ظاهر اصلاح طلب در داخل و دیگری جریان برانداز در خارج. تاجزاده پیش از این اعتراف کرده بود که جریان تندروی اصلاح طلب در مسئله مواجهه با حاکمیت در ایران، دارای هدف مشترک است و فقط در مسیر رسیدن به این هدف با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

 

نشان به آن نشان که در فتنه ۸۸ از عبدالمالک ریگی و نتانیاهو تا مریم رجوی و شیمون پرز همگی پشت سر جریان فتنه قرار گرفتند.

 

اکنون نیز رسانه‌های معاند و رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه هم‌صدا با رسانه‌های به ظاهر اصلاح طلب در داخل، از بازداشت تاجزاده نگران و عصبی هستند. این روزها بی بی سی فارسی هم عزادار مرگ ملکه است و هم نگران وضع تاجزاده.

پایان پیام/ ت 74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول