اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پهپادها با تهیه نقشه 3 بعدی به مدیریت هوشمند شهرها کمک می‌کنند

فناوری‌های نوین برنامه‌نویسان و مدیران شهری را در طراحی و مدیریت اماکن یاری می‌کند و امکانات جدیدی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

پهپادها با تهیه نقشه 3 بعدی به مدیریت هوشمند شهرها کمک می‌کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدل‌سازی و شبیه‌سازی شهری سه‌بعدی می‌تواند به یک برنامه‌ریزی درست و اصولی و اتخاذ تصمیمات واقعی برای مدیریت شهرها بیانجامد. یک مدل سه بعدی مجازی، مدل دیجیتالی مناطق شهری است. این فناوری؛ سطوح زمین، موقعیت ها، ساختمان ها، پوشش گیاهی، زیرساخت ها و عناصر چشم انداز و سایر اشیاء مرتبط مربوط به یک فضای شهری را به نمایش می گذارد.

شرکت دانش‌بنیان پارس اطلس با حمایت گروه توسعه فناوری‌های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از مجموعه‌هایی است که  با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری و تجربه فنی، به صورت تخصصی اقدام به برداشت داده‌های رقومی شهرها و ارائه اطلاعات مکانی 3 بعدی می‌کند.

نقشه ها از گذشته تا به امروز یکی از اصلی ترین ابزارهای مدیریت شهرها بوده‌اند. با گسترش و وسعت شهرها شناخت دقیق وضعیت بافت و توده‌های شهری به یک ضرورت و الزام بدل شده و با نقشه‌های قدیمی و روش‌های سنتی این کار انجام شدنی و دقیق نیست. در این شرایط استفاده از نقشه های 3 بعدی به عنوان به روزترین ابزار تحقق این شناخت در سطح دنیا به کار گرفته می شود.

نقشه‌هایی که تمام فضاهای شهری را به وسیله داده های رقومی و دیجیتایز شده نمایش می‌دهند و امکان تحلیل‌های متنوع مکانی را برای برنامه‌ریزان و مدیران شهری فراهم می کنند. این نقشه‌ها با کمک پهپادهای نقشه برداری و داده‌هایی که آنها ثبت و ضبط می کنند؛ تهیه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول