اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تدارک ویژه «امام‌رضایی‌ها» برای برگشت زائران در زرباطیه عراق+تصاویر

موکب خدمت‌رسانی جمعیت امام رضایی‌ها برای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی که مرز مهران را برای برگشت انتخاب کرده‌اند، در زرباطیه عراق برنامه ویژه‌ای دارند.

تدارک ویژه «امام‌رضایی‌ها» برای برگشت زائران در زرباطیه عراق+تصاویر

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مسیر برگشت برای زائران اربعین حسینی در نزدیک مرز ایران و عراق همیشه با کاستی‌هایی روبرو بوده است. از نبود وسایل نقلیه تا نزدیکی مرز ایران، پیاده‌روی چند کیلومتری زوار برای رسیدن به نقطه صفر مرزی و نبود موکب‌هایی که به پذیرایی زوار بپردازد، برخی مواقع هم حتی خبری از یک آب‌ آشامیدنی هم نیست.

به همین خاطر موکب خدمت‌رسانی جمعیت امام رضایی‌ها در شهریورماه سال جاری بر آن شدند تا به یاری هموطنان و زوار سایر کشورهای دیگر در مسیر برگشت به مرز ایران بشتابند.

آن‌ها شهر زرباطیه نقطه صفر مرزی عراق را انتخاب کردند و با برپایی مجموع مواکب خدمت‌رسانی همجوار با گاراژ خودروها مرز زرباطیه عراق (منطقه صفر مرزی مهران) اقدام به خدمت‌رسانی به زائران حسینی می‌کنند.

زائران در این مکان با آب معدنی سرد، شربت آبلیمو خنک، کیک و خرما در فضایی با بیش از ۲ هزار متر مصلی و حسینیه مسقف برای نماز و استراحت زوار پذیرایی می‌شوند.

همچنین راه‌اندازی تونل آب‌پاش برای جلوگیری از گرمازدگی زوار، ایجاد بخش امور گمشدگان و تسهیل در بازگشت زائران از مهم‌ترین اقدامات شبانه‌روزی این موکب است.

زوار پیاده‌روی اربعین که مرز زمینی مهران را برای برگشت انتخاب کرده‌اند تا ۲۹ شهریورماه داوطلبان و خادمان جمعیت امام رضایی ها را قطعاً در مرز زرباطیه خواهند دید.

در ادامه تصاویری از موکب خدمت‌رسانی جمعیت امام رضایی‌ها در زرباطیه عراق مشاهده می‌کنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ ت 64

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول