اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

مهم‌ترین چالش‌های دانشگاهی به روایت معاون دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: مهم‌ترین چالش ما ضعف بدنه مدیریتی است، البته مدیران بسیار توانا و کارآمد هستند اما در کل بدنه مدیریتی با مشکل مواجه است.

مهم‌ترین چالش‌های دانشگاهی به روایت معاون دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری صبح امروز گفت: ما پس از کرونا برای بازگشایی کلاس‌ها با مشکلاتی مواجه بودیم، با وجود کمک های دانشگاه هنوز ۳ درصد بودجه معاونت فرهنگی محقق نشده، سازو کارهای بسیاری دارد که باید انجام شود؛ موانعی وجود دارد که فعلا نمی توانم بگویم.

وی افزود: مهم‌ترین چالش ما ضعف بدنه مدیریتی است، البته مدیران بسیار توانا و کارآمد هستند اما در کل بدنه مدیریتی با مشکل مواجه است.

بهرامی احسان با بیان اینکه راهبردهای فرهنگی را باید تناسب با شرایط امروز تعیین کنیم، اظهار داشت: اگر راهبردهای فرهنگی مبتنی بر اقتضائات روز نباشد بی شک توفیق چندانی در این راه نخواهیم داشت، این اقتضائات چند رسانه ای و چند صدایی بودن است، این اقتضائات توجه به اصل بستر آموزش به عنوان اصلی ترین و جاری ترین و حیاتی ترین عنصر کار فرهنگی است، کار فرهنگی را هم به هیچ وجه در یک کار مناسبتی، رویدادی و موقعیتی و نقطه ای نمی بینیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: تابستان امسال رویداد بزرگی را با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تحت عنوان آینده روشن برگزار کردیم،دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تهران در اردوی دو هفته ای آینده روشن شرکت کردند که در درس خود،‌ درگیر یک فعالیت فرهنگی بسیار عظیم شدند، اگر قرار است فرزندان این سرزمین را با آمادگی کامل از جهات معرفتی، دانشی و تخصصی و حرفه ای و اخلاقی و اجتماعی رشد دهیم چاره ای نداریم جز این که آنها را در موقعیت های فرهنگی درگیر کنیم و از ظرفیت آنها برای خودشان استفاده کنیم. 

وی افزود: در مدت کوتاهی که دانشگاه بازگشایی شد، ۱۷۳ انجمن علمی و کانون فرهنگی را با عضویت هزار و ۱۸ دانشجو سازمان دهی و مدیریت کردیم، حدود هزار و ۱۵۰ برنامه علمی و فرهنگی را در دانشگاه اجرا کردیم، ۱۹۶ نشریه در دانشگاه تهران توسط دانشجویان در حال انتشار است که ۱۲ نشریه دانشجویی مجوز حرفه‌ای گرفتند.

بهرامی اضافه کرد: مقدمات اجرای کارنامه فرهنگی نیز آماده شده و مصوبات شورای دانشگاه را گرفته ایم، این کارنامه رسماً به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان امتیاز می‌دهد.

همچنین در این نشست رحمت الله اللهیاری مدیر کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران نیز گفت: در حال حاضر در دانشگاه تهران کارگروه ایثارگران تشکیل شده است و بحث تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی، قطعی شده است و تبدیل وضعیت ۳۰۰ نفر انجام شده است، در این قضیه کاستی نداریم و بحث پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی نیز در دستور کار است.

وی افزود: براساس ماده قانونی ۶۶ قانون جامع ایثارگری و تسهیلات شهریه‌ای دانشجویان شاهد، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موظفند با رعایت مفاد این آیین‌نامه در هر نیمسال تحصیلی نسبت به ثبت‌نام و اخذ امتحانات مشمولین بدون دریافت وجه اقدام کنند، بنیاد شهید موظف است نسبت به تأمین و پرداخت (۱۰۰ درصد) هزینه شهریه تحصیلی کلیه مشمولین در وجه دانشگاه‌ها و موسسات مذکور اقدام کند که البته علی رغم اینکه مطالبات سنگینی از بنیاد شهید در این خصوص داریم ممانعتی برای فارغ التحصیلی دانشجویان شاهد وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول