اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تلاش برای رفع کمبودهای حقوقی و قانونی جذب دانشجوی بین‌المللی

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ما هنوز به بلوغ در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی نرسیده‌ایم، تمام تلاشمان این است‌که با سرعت کمبودهای حقوقی و قانونی را رفع‌کنیم تا بتوانیم برای جذب دانشجویان بین‌المللی برنامه‌های بهتری داشته باشیم.

تلاش برای رفع کمبودهای حقوقی و قانونی جذب دانشجوی بین‌المللی

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره دانشجوهای بین المللی گفت: سال ۹۸ تعداد دانشجوهای بین المللی که وارد دانشگاه‌های ایران شدند حدود ۳۶ هزار نفر بود، این آمار در سال ۹۹  به ۵۶ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰ به حدود ۹۴ هزار  نفر رسید، این آکار نشان دهنده این است‌که دوران‌ کرونا چون دورانی با آموزش‌های مجازی بود اشتیاق  دانشجویان بین المللی برای حضور در کلاس‌های درس دانشگاه‌های ایران بیشتر بود.

داداش‌پور تاکید کرد که قسمت اعظم دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند از کشور عراق هستند و آمار این دانشجویان را حدود ۵۶ هزار نفر اعلام کرد.

* موقعیت خوب علمی و پژوهشی دانشگاه‌های ایران در دنیا

وی با بیان اینکه یکی از محورهایی که وزیر علوم پیگیری می‌کند، بحث دیپلماسی علمی است که قاعدتا دیپلماسی دانشجویی در این حوزه موضوع مهمی است، گفت: تلاش ما این است که روند جذب بیشتر دانشجوی بین‌المللی ادامه یابد، ظرفیت‌های دانشجویی و پژوهشی خوبی در کشور  شکل گرفته و دانشجویانی‌ که در ابران تحصیل می‌کنند از زیر ساخت‌های آموزشی و پژوهشی ایران راضی هستند. این نشان دهنده این است که دانشگاه‌های ما موقعیت خوبی دارند اما ممکن است در زیرساخت‌های فیزیکی یا رفاهی برای تعدادی از دانشجوهای بین‌المللی چالش‌هایی وجود داشته باشد.

* تلاش برای رفع کمبودهای حقوقی و قانونی جذب دانشجوی بین‌المللی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ما هنوز به بلوغ در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی نرسیده‌ایم، تمام تلاشمان این است‌که با سرعت کمبودهای حقوقی و قانونی را رفع‌کنیم تا بتوانیم برای جذب دانشجویان بین‌المللی برنامه‌های بهتری داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول