اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

در این موکب با فرماندهان مقاومت سلفی بگیرید+تصاویر

موکب شهید داغر فرصت خوبی را برای تأمل در شخصیت و اینکه چطور شهدا مردانه مقابل دشمن ایستادند، برای زوار فراهم می کند؛ مردانی که از زندگی و خانواده خود گذشتند تا در زمان حیات‌شان دشمن غلط اضافه‌ نکند.

در این موکب با فرماندهان مقاومت سلفی بگیرید+تصاویر

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، وقتی قدم در مسیر پیاده روی اربعین می‌گذارید و به سیل خروشان زائران کربلا می‌پیوندید، موکب‌های زیادی در طول مسیر برای خدمت رسانی به زوار مشغول کار هستند. موکب‌هایی که بعضا تلاش می‌کنند تا در طی این مسیر که سیر الی لله است یادی شود به رسم مروت، از همه کسانی که خون دادند و جان که با ارزش‌ترین دارایی هر انسان است، را فدا کردند تا بعد از ۱۴۰۰ سال واقعه مربوط به کربلا زنده‌تر از قبل بدرخشد و تاریخ فراموش نکند ظلم و جهالت با خاندان پیامبر(ص) چه کرد. 

به عمود ۷۴۶ که برسید نمایشگاهی به نام «شهید داغر» برپاست. نمایشگاهی که گردانندگان آن تلاش کردند تا با غرفه‌هایی همچون قرآن کریم، معرفی دشمنان امام حسین(ع)، یادآوری جرائم حزب بعث و جنایت داعش در عراق به مردمی که رهگذر این مسیر هستند بگویند امنیت و حال معنوی که امروز در این حماسه پرشور برقرار است را مدیون چه کسانی هستیم. 

همچنین غرفه‌های مربوط به اندیشمندان جهان اسلام، سربازان و شهدای محور مقاومت و فرماندهان مقاومت اسلامی جهان و نصب تصاویرشان، مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرصت خوبی را برای تأمل در شخصیت آنها و اینکه چطور مردانه مقابل دشمن ایستادند، را برای زوار فراهم می‌کند. مردانی که از زندگی و خانواده خود گذشتند تا در زمان حیات‌شان دشمن غلط اضافه‌ای نکند و با خون خود پای این مردانگی را امضا کردند. 

مردم ایران و عراق نیز در مسیر پیاده‌روی خود ضمن بازدید و استقبال بی‌نظیر از این نمایشگاه، با تصاویر فرماندهان مقاومت اسلامی سلفی می‌گیرند و خود را برای چند لحظه هم که شده در کنار تمثال آنها قرار می‌دهند و حظ معنوی می‌برند. 

 

این موکب همانطور که اشاره شد به نام «سید داغر الموسوی» فرمانده «تیپ المنتظر» حشد الشعبی است که در اسفند سال ۹۷ پس از سال‌ها مجاهدت به دیار حق شتافت و پیکر این فرمانده مقاومت عراق، پس از تشییع در زادگاهش بصره به نجف منتقل شده و با حضور «شهید ابومهدی مهندس» نائب رئیس وقت سازمان حشدالشعبی عراق و جمعی از فرماندهان و رزمندگان گروه‌های مقاومت در قبرستان وادی‌السلام نجف به خاک سپرده شد.

پایان پیام/ ت 52

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول