اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تصویب ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور در سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داد.

تصویب ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز‌ در جلسه شورای مهارت استان گلستان اظهار کرد: ثروت اصلی ملت‌ها انسان‌ها و نیروی انسانی است.

وی گفت: پیشرفته‌ترین کارخانه‌ها و مجموعه‌ها بدون نیروی انسانی جز چند تکه آهن هیچ چیز نیستند و هیچ فایده‌ای ندارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: انسان کارآمد نیازمند پنجه‌های توانمند و مهارت آموزی هنر تبدیل علم به عمل است.

حسینی‌نیا افزود: هر کاری کنید که منجر به سعادت بشر در دنیا و آخرت شود عمل صالح است و امیدوارم بتواینم این شرایط را برای جوانان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها کارکرد بی‌نظیر خودشان را دارند و در مرزهای دانش تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و می‌توانمد لوکوموتیو توسعه باشند اما آمدیم مسیر سعادت و خوشبختی جوانان را از مسیر دانشگاه‌ها تعریف کردیم و این یک اشتباه است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مهارت آموزی اصل جدا ناپذیر پیشرفت امروز جامعه است، تصریح کرد: هدایت مسیر خوشبختی جوانان به دانشگاه بی‌راهه است و همه جوانان حتما نباید وارد مسیر تحصیلات تکمیلی شوند.

حسینی نیا با اشاره به اینکه فصل جدیدی از مهارت آموزی در کشور شروع شده، افزود: بیش از ۲ هزار‌ و ‌۲۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تا امروز از حاصل سفرهای استانی رئیس جمهور به استان‌ها بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ هزار نفر ظرفیت آموزشی مراکز و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی و ۶۰۰ هزار نفر هم ظرفیت مراکز خصوصی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۶ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور برای روستاییان و کشاورزان است، بیان کرد: ما چاره‌ای نداریم برای مشاغل آینده چتر آموزش فنی و حرفه‌ای را پهن کنیم.

حسینی نیا با بیان اینکه ما باید برای آینده به فکر باشیم و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را جدی بگیریم، معتقد است: ما باید خودمان را برای مشاغل آینده آماده کنیم و نوع مشاغل آینده با امروز قطعا متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول