اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| روزنامه شرق برای ملکه انگلیس سنگ تمام گذاشت/ زمستان سیاه در اروپا، یخ‌زدگی غربگراها در ایران

خطی که روزنامه شرق در واکنش به مرگ ملکه انگلیس در پیش گرفته، دقیقاً هم‌راستا با خط رسانه‌ای BBC، سعودی اینترنشنال و دیگر رسانه‌های معاند است.


خط ویژه| روزنامه شرق برای ملکه انگلیس سنگ تمام گذاشت/ زمستان سیاه در اروپا، یخ‌زدگی غربگراها در ایران

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم تا خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

روزنامه شرق برای ملکه انگلیس سنگ تمام گذاشت

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «عصر جدید بریتانیا» نوشت: «توفیق ملکه الیزابت دوم در حفظ سلطنت و برقراری ثبات در بریتانیا در پرتلاطم‌ترین دوران با چالش‌های داخلی و خارجی فراوان و جهانی به‌سرعت درحال تغییر، از نقاط مثبت این سلطنت ۷۰ ساله محسوب می‌شود. با درگذشت ملکه الیزابت، چارلز پسر ارشدش که ۷۳ سال دارد، امروز قرار است رسماً عنوان پادشاهی به او اعطا می‌شود.»

 

در ادامه این مطلب آمده است: «چارلز هفت دهه در صف تاج و تخت قرار داشت. نه او و نه درباریان هرگز مایل نبودند که درباره این لحظه خاص به‌طور علنی صحبت کنند. چشم‌انداز مرگ ملکه همیشه برای آنها یک موضوع خصوصی غم‌انگیز در نظر گرفته می‌شد؛ اما با ابراز نگرانی پزشکان ملکه از وضعیت سلامتی الیزابت دوم، به تغییر در وضعیت نقش وارثی که زندگی چارلز را از سه‌سالگی یعنی از سال ۱۹۵۲ که مادرش به سلطنت رسیده بود، تحت تأثیر قرار داده بود، نزدیک شد... در نظرسنجی اخیر مؤسسه YouGov در ماه می...محبوبیت و مقبولیت ملکه ۸۱ درصد بود.»

خطی که این رسانه اصلاح طلب در واکنش به مرگ ملکه انگلیس در پیش گرفته، دقیقاً همراستا با خط رسانه‌ای بی بی سی فارسی و اینترنشنال و دیگر رسانه‌های معاند است.

 

کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران و تأمین تسلیحات نظامی و از جمله تأمین سلاح‌های شیمیایی رژیم بعث در حمله به ایران، حمایت ویژه از جریان فتنه در سال ۸۸ و...تنها چند نمونه کوچک از جنایت‌های ملکه انگلیس علیه ملت ایران است.

دولت انگلیس در جریان جنگ تحمیلی،‌ تانک‌های ایران را به قیمت یک میلیارد دلار به صدام فروخت! داستان از این قرار بود که رژیم پهلوی چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طی یک قرارداد نظامی از دولت انگلیس تانک خریداری کرده و پول آن را نیز کامل پرداخت می‌کند. اما زمان تحویل این تانک‌ها مصادف می‌شود با اوجگیری انقلاب اسلامی و به همین دلیل دولت انگلیس از تحویل تانک‌ها به ایران خودداری می‌کند و با استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز تانک‌های خریداری شده را به ایران نمی‌دهد. نهایتاً دولت خبیث انگلیس در سال ۱۳۶۲ همان تانک‌ها را به صدام می‌فروشد.

 

پیش از این مجله تایمز مالی چاپ انگلیس در گزارشی نوشته بود: «یک شرکت انگلیسی مقادیر زیادی گلوله‌های حاوی گازهای سمی چون هنسلین، ترونیات و نیز بمب‌های آتش‌زا (شبیه بمب‌هایی که آمریکا در ویتنام بکار برد) را به عراق صادر کرد.»

پس از اقدام جنایتکارانه و بزدلانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، دولت انگلیس نیز از این اقدام تروریستی حمایت کرد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. در مهرماه ۱۴۰۰ روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که بر اساس تحقیقات انجام‌شده، به احتمال قوی پایگاه اطلاعاتی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس (RAF) به عملیات پهپادی ترور شهید سردار سلیمانی در دی‌ماه ۹۸ مرتبط بوده است.

فهرست جنایت‌ها و خباثت‌های انگلیس علیه مردم ایران مثنوی هفتاد من کاغذ است و اشاره به تمامی آنها از حوصله این وجیزه خارج است؛ از نقش انگلیس در قحطی بزرگ (در سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ هجری شمسی) در کشورمان و نسل‌کشی مردم ایران تا مشارکت لندن در تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و از غارت نفت ایران تا مشارکت در کودتا و فتنه و آشوب.

 

زمستان سیاه در اروپا، یخ زدگی غربگراها در ایران

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «سراب زمستانی» به قلم «عباس عبدی» نوشت: «یک گروه بسیار کوچک ولی پرنفوذ و البته غیرمسوول در ساختار قدرت...همسو با اسراییل مخالف توافق برجام هستند... هرچند آنان به ظاهر از موضع ضدیت با اسراییل مخالف برجام هستند، ولی درنهایت آب این سود مخالفت‌خوانی در یک جوی مشترک با اسراییل روان خواهد شد.»

 

در ادامه این مطلب آمده است: «هدف آنان این است که با به تأخیر انداختن توافق برجام، مدعی شوند که توافق بهتری در زمستان در انتظار ایران است و این سرابی بیش نیست. خودشان هم می‌دانند که این سراب و دروغ است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آقای رییسی و دولت تحت‌تاثیر این تحلیل‌های فریبکارانه و بولتن‌نویسان فریبکار قرار نگیرند...شما حتی اگر قصدی برای تصویب و احیای برجام ندارید، این را مستقل از این «سراب زمستانی» پیش ببرید. اروپایی‌ها به مسائل خودشان بهتر از ما واقف هستند و اگر چنین خطری آنان را تهدید کند و توان تاثیرگذاری داشته باشند، حتماً اکنون آن را انجام می‌دهند و نمی‌گذارند برای زمستان.»

 

جریان غربگرا به دلیل خودتحقیری به هیچ عنوان حاضر نیست بپذیرد که دولت‌های غربی دچار بحران شده‌اند و کار به جایی رسیده که مردم در اروپا برای سپری کردن زمستان به جمع کردن هیزم روی آورده‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که در حال حاضر هیزم هم در اروپا کمیاب شده است. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که درخواست برای خرید خاک اره و استفاده از آن برای سوخت نیز به شدت زیاد شده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، بحران انرژی در اتحادیه اروپا گریبان شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی را نیز گرفته است تا جایی که برخی از این شرکت‌ها با احتمال خطر تعطیلی و توقف خط تولید روبه رو هستند.

در روزهای گذشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» طرح روی جلد خود را به موضوع بحران انرژی و زمستان سیاه در اروپا اختصاص داده و نوشت: «انگلیس با زمستانی تاریک مواجه خواهد شد.». این رسانه انگلیسی در گزارش خود با هشدار درباره تأثیر بحران انرژی بر فقیرتر شدن میلیون‌ها نفر در انگلیس ادامه داده: «قبوض حامل‌های انرژی، نیمی از درآمد قشر فقیر را به خود اختصاص می‌دهد.

 

برخی اعضای تندرو طیف اصلاح طلب اصرار دارند که سابقه سیاه خود را به فراموشی بسپارند. عباس عبدی در دولت اصلاحات به اتهام همکاری با موسسه آمریکایی «گالوپ» در پروژه‌ای ضدایرانی و حق‌العمل‌کاری برای این موسسه با کارویژه نظرسازی، دستگیر و محاکمه شد.

این فعال تندرو اصلاح طلب پس از دستگیری اعتراف کرد که در این پروژه ضدایرانی، اطلاعاتی را در قالب نظرسازی در اختیار این موسسه آمریکایی قرار داده است. وی پس از محاکمه به ۸ سال زندان محکوم شد. عباس عبدی در ادامه با اعتراف به نظرسازی و حق العمل کاری برای آمریکایی‌ها، درخواست کرد که در حکم صادر شده تجدیدنظر شود و در نهایت وی مشمول عفو قرار گرفت. لازم به ذکر است که وی سابقه همکاری با «باری روزن» جاسوس آمریکایی را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

 

نگرانی اصلاح طلبان از اجتماعات مذهبی در ایران

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «بگذارید مردم آزاد باشند» نوشت: «در ایران، علاوه بر آنچه به عنوان راه‌پیمائی اربعین در مرزهای عراق و داخل آن کشور صورت می‌گیرد، اقدامات دیگری از قبیل راه‌پیمائی و پیاده‌روی برای زیارت امام رضا علیه‌السلام در ایام آخر صفر نیز باب شد و حتی اقدامی تحت عنوان «جاماندگان اربعین» هم صورت گرفت که از میدان امام حسین تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و در شهرستانها هم در نقاطی که تعیین می‌کنند صورت می‌گیرد.»

 

در ادامه این مطلب آمده است: «این‌ها هم با برنامه‌های دولتی و به کمک دستگاه‌های مختلف رسمی انجام می‌شوند و بطور طبیعی عوارضی هم دارند که این روزها مشاهده می‌شوند. این عوارض را نمی‌توان نادیده گرفت و با کرامت انسانی در تضاد ندانست.»

در ماه‌های گذشته برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب با هجمه به مراسم «اجتماع جشن غدیر در تهران» این اجتماع و گردهمایی مذهبی را مورد هجمه قرار داده و آن را تخطئه کردند.

 

حالا در اقدامی مسبوق به سابقه، این جریان سیاسی به پیاده روی اربعین هجمه کرده و اجتماع «جاماندگان اربعین» در ایران را مصداق نادیده گرفتن کرامت انسانی نامیده است.

نکته قابل توجه اینجاست که اجتماعات مذهبی همواره از سوی رسانه‌های معاند و به عبارتی رسانه‌های «آمریکایی-انگلیسی-اسرائیلی-سعودی» مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد.

اینکه رسانه‌ای در داخل به یک مراسم مذهبی انتقاد کرده و با رویکردی منصفانه و منطقی به نقد آن بپردازد، کاملاً امری پسندیده و مفید است. اما متاسفانه رسانه‌های اصلاح طلب این اصل بدیهی در نقد را زیر پا گذاشته و با سیاه نمایی، اصل اجتماعات مذهبی در ایران را مورد تخریب و تخطئه قرار می‌دهند.

این دقیقاً رویکردی است که رسانه‌های معاند به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌اند. برای نمونه وبسایت صدای آمریکا- ارگان رسانه‌ای دولت تروریست آمریکا- در مطلبی تحت عنوان «راهپیمایی اربعین؛ بدعت جمهوری اسلامی برای نمایش قدرت شیعی» نوشت: «مقامات حکومت ایران با بسیج خدمات و امکانات و تهییج مردم از طریق رسانه‌ها تلاش کردند شیعیان ایران، افغانستان و پاکستان را تا مرزهای غربی و جنوبی ایران مشایعت کرده و از آنجا راهی کربلا و نجف کنند.»

این رسانه در ادامه نوشت: «برپایی چادرهای پذیرایی متعدد موسوم به «موکب» در طول مسیرهای پیاده‌روی و ارائه انواع خدمات از جمله ماساژ و شستشوی البسه و واکس‌زدن کفش‌ها در کنار انواع و اقسام اطعمه و اشربه حجم زیادی از شیعیان را به شرکت در این مراسم ترغیب کرد.»

رسانه‌های «آمریکایی-انگلیسی-اسرائیلی-سعودی» از «مغناطیس حسینی» وحشت دارند؛ این کاملاً طبیعی است؛ اما سؤال اینجاست که چرا برخی رسانه‌ها در داخل در این پازل بازی کرده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند؟

پایان پیام/./ ت 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول