اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هنرپیشه فهرست سیاه هالیوود در ۱۰۴ سالگی درگذشت/ماجرای فشار آمریکا بر بوگارت و همراهان برای عدم حمایت از کمونیست‌ها

مارشا هانت، بازیگری که در لیست سیاه هالیوود قرار گرفته بود، در ۱۰۴ سالگی درگذشت.

هنرپیشه فهرست سیاه هالیوود در ۱۰۴ سالگی درگذشت/ماجرای فشار آمریکا بر بوگارت و همراهان برای عدم حمایت از کمونیست‌ها

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، مارشا هانت، بازیگری که در لیست سیاه هالیوود قرار گرفته بود، در ۱۰۴ سالگی درگذشت.

او قبل از سفر به واشنگتن برای اعتراض به کمیته فعالیت‌های غیرآمریکایی مجلس نمایندگان در دفاع از کمونیست‌ها، یکی از ستاره‌های «پارامونت» و «مترو گلدوین مایر» بود.

مارشا هانت، ستاره هالیوودی فیلم‌هایی مانند «غرور و تعصب» و «انتقام منصفانه» بود.

راجر سی مموس نویسنده و کارگردان مستند «مارشا هانت ناملایمات شیرین» به هالیوود ریپورتر گفت که او عصر سه‌شنبه در خانه‌اش در شرمن اوکس، جایی که از سال ۱۹۴۶ در آنجا زندگی می‌کرد، به مرگ طبیعی درگذشت.

هانت همچنین در کنار «میکی رونی» در فیلم «کمدی انسانی» (۱۹۴۳) که نامزد اسکار بهترین فیلم شد، در دوره‌ای که به عنوان «کم سن‌ترین بازیگر زن هالیوود» شناخته می‌شد، ظاهر شد.

هانت از سن ۱۶ تا ۶۵ سالگی در فیلم‌هایی ازجمله «جو و اتل ترپ با رئیس جمهور تماس می‌گیرند» (۱۹۳۹) «غرور و تعصب» (۱۹۴۰)، مری بنت خواهر نازنین را به تصویر کشید، و در فیلم نوآر کلاسیک آنتونی مان با عنوان «انتقام منصفانه» (۱۹۴۸) ایفای نقش کرد.

 هانت سال‌ها بعد، در «جانی تفنگش را برداشت» (۱۹۷۱) - که توسط نویسنده سیاه‌پوست دالتون ترامبو نوشته شده بود در نقش مادر شخصیت چهارگانه تیموتی باتمز ظاهر شد.

او اگرچه هیچ‌گاه به جایگاه ابرستاره‌های هم دوره خود نرسید اما همواره به بازی خود افتخار می‌کرد و می‌گفت که در تمام نقش‌هایش هیچگاه دو شخصیت شبیه به هم را بازی نکرده است.

در سال ۱۹۴۷، هانت و همسرش، رابرت پرسنل جونیور فیلمنامه نویس، به کمیته متمم اول قانون اساسی پیوستند، کمیته‌ای که قانونی بودن فعالیت‌های غیرآمریکایی مجلس نمایندگان را که به دنبال بیرون راندن کمونیست‌ها از صنعت سرگرمی هالیوود بود، زیر سوال برد.

این کمیته که شامل همفری بوگارت، لورن باکال، دنی کی، جان هیوستون و دیگر لیبرال‌های هالیوود نیز می‌شد، یک هواپیما به واشنگتن کرایه کرد تا در جلسات استماع «HUAC»(کمیته حمایت از هنرمندان تحت نظر و کمونیست هالیوود) شرکت کند و از ۱۹ هنرمندی که تحت نظارت بوده‌اند حمایت کند.

با این حال، بوگارت و دیگران به سرعت عقب نشینی کردند و گفتند که توسط کمونیست‌ها فریب خورده‌اند و سفر آنها به واشنگتن نسنجیده بوده است. با این وجود هانت از کرده خود ابراز ندامت نکرد و در بلک لیست یا همان «فهرست سیاه» آمریکا قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول