اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اربعین، رسانه‌ای عظیم برای جهانی سازی حماسه حسینی است

امام جمعه گلستان گفت: اربعین رسانه عظیم و منحصر به فرد جهان اسلام برای جهانی سازی و تبلیغ حماسه حسینی است.

اربعین، رسانه‌ای عظیم برای جهانی سازی حماسه حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه گلستان، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گلستان، اظهار کرد: اربعین یک رسانه عظیم و بین المللی منحصر به فرد جهان اسلام برای جهانی سازی و تبلیغ حماسه حسینی است.

حجت الاسلام نورپور افزود: برترین جلوه های تقوای الهی، تعظیم شعائر الهی و برترین شعائر الهی، شعائر حسینی است و اوج تعظیم و تکریم شعائر حسینی در ماههای محرم و صفر، تاسوعا و عاشورا به ویژه در ایام اربعین حسینی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اربعین رمز دوام و بقاء حماسه حسینی (ع) است، بیان کرد: امام حسین(ع) برای حفظ و نجات اسلام سنگ تمام گذاشت و سرمایه گذاری کرد، که اگر این کار را نمی کرد به تعبیر خودشان فاتحه اسلام خوانده می شد، عاشورای امام حسین(ع)، جلوی انحراف، انحطاط، ارتداد و بازگشت به دوران جاهلیت را گرفت.

امام جمعه گلستان تاکید کرد: در یک کلمه امام حسین(ع) در حق دین خدا احسان کرد و خداوند متعال هم در حق بنده اش امام حسین(ع) احسان را تمام کرد و او را بلند آوازه  و ماندگار ساخت.

وی ادامه داد: طبق فرمایش امام باقر(ع) و امام صادق(ع) خداوند متعال به امام حسین(ع) در برابر شهادتش پاداش های متعددی داد که امامت در فرزندانش، شفا در خاکش و اجابت دعا در نزد مزارش باشد و اینکه روزهایی که زائرینش [برای زیارت] می‌آیند و می روند از عمرشان محسوب نمی شود.

خطیب نماز جمعه گلستان با اشاره به برخی از ویژگی ها و خصوصیات اربعین، گفت: اربعین حسینی حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی، اسلام ناب، اسلام عقلانیت و اسلام حماسه، اخلاق، معنویت و جوانمردی است.

وی تصریح کرد: اربعین رسانه بزرگ بین المللی و منحصر به فرد جهان اسلام برای جهانی سازی و تبلیغ حماسه حسینی است و اسلام رحمانی و واقعی، تشیع، کربلا و نهضت سرخ حسینی را معرفی می کند و به جهانیان اعلام می دارد.

حجت الاسلام نورپور یکی دیگر از خصوصیات اربعین را ایجاد و تقویت الفت بین مومنان برشمرد و اذعان کرد: اربعین الفت، محبت و صمیمیت را در دل مومنان و شیعیان کشورهای مختلف، ایجاد و تقویت می کند و همه را مثل نخ تسبیح دور خود جمع می‌کند و انشاءالله این اجتماعات بزرگ اربعین، زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) و شکل گیری تمدن نوین خواهد بود. 

امام جمعه گلستان با تسلیت سالروز شهادت اویس قرنی صحابی امام علی(ع) در صفین، رحلت آیت الله طالقانی و شهادت آیت الله شهید مدنی دومین شهید محراب،  خاطر نشان کرد: شهید مدنی معلم اخلاق، یار و یاور امام راحل (ره) و از مبارزان بزرگ و تاثیرگذاری بود،  که به دست گروهک مزدور منافقان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول