اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

صف 3 ساعته زائران اربعین برای رسیدن به ضریح حرم امام حسین (ع)+عکس و فیلم

در آستانه اربعین حسینی ورودی بانوان به حرم امام حسین علیه‌السلام محدود شده و زائران برای تشرف به ضریح و زیر قبه حرم سیدالشهدا باید بیش از سه ساعت در صف منتظر بمانند.

صف 3 ساعته زائران اربعین برای رسیدن به ضریح حرم امام حسین (ع)+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، کربلا این روزها در آستانه اربعین حسینی مملو از زائرانی است که از راه‌های دور و نزدیک به این قطعه از بهشت مشرف می‌شوند.

در هر گوشه و کنار حرم و خیابان‌های منتهی به آن زائران گروه گروه لبیک‌گویان به سوی حرم مشرف می‌شوند و هر سمتی از حرم عاشقانه است که ساعت‌ها ‌‌حتی روزها مسیر را طی کرده‌اند تا به کربلا برسند.

امسال ورودی‌های بانوان در حرم امام حسین علیه‌السلام محدود شده است و فضای اختصاص یافته نیز کاهش یافته است. البته بخشی از سرداب‌های حرم حسینی برای زیارت بانوان باز است و عاشقان حسینی می‌توانند به این قسمت هم بروند، اما با توجه به اینکه بیشتر زائران تمایل به زیارت ضریح شش گوشه امام حسین علیه‌السلام را دارند، هر لحظه از شبانه‌روز حرم مملو از جمعیت است؛ تا جایی که صبح نیز جمعی از زائران برای زیارت ضریح و حضور تحت قبه حرم حسینی صف کشیدند و خادمان حرم حسینی با قرار دادن نرده‌هایی خارج از فضای محاصره ضریح سعی در ساماندهی زائران داشتند. اما خیل جمعیت تا حدی‌ بود که به سختی می‌شد زائران را کنترل کرد و هر لحظه هم بر تعداد زوار افزوده می‌شد.

برای رسیدن به ضریح هر کدام از زائران بیش از سه ساعت منتظر شدند و برای تشرف به زیر قبه حرم سیدالشهدا علیه‌السلام صلوات می‌فرستادند و «لبیک یا حسین» می‌گفتند. برخی هم برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا می‌کردند.

در ادامه فیلم‌هایی از حال و‌ هوای ورودی برای ضریح حرم حسینی را در حالی که بیش از یک هفته تا اربعین حسینی باقی مانده است، مشاهده می‌کنید:

 

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول