اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هم کلام با خواهران روشن دل قرآنی: قرآن شفاست و حفظ آن آسان

زهرا و فاطمه ۲ خواهر روشن دل قرآنی از شهرستان سربیشه خراسان جنوبی هستند که در رشته حفظ پنج و ۱۰ جزو موفق به شرکت در چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم شده و معتقدند قرآن شفا بوده و حفظ آن آسان است.

هم کلام با خواهران روشن دل قرآنی: قرآن شفاست و حفظ آن آسان

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، بر هیچ یک از علاقه‌مندان قرآن پوشیده نیست که در سیره پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام تأکید بر قرآن و انس و ارتباط با آن، خصوصا تأکید بر حفظ قرآن، دیده می شود.

خداوند متعال انسان را با استعدادهای فراوان خلق کرده که گاهی تبلور یک استعداد در فردی باعث شگفتی است.

هم چنان که فاطمه و زهرا ملکی دو خواهر روشن دل سربیشه‌ای با اراده و همت در کمتر از ۵ سال موفق به حفظ قرآن شدند.

در این گزارش هم کلام می شویم با این دو بانوی قرآنی و آن‌ها  از انگیزه شان برای حفظ قرآنی می گویند.

زهرا خواهر کوچکتر است اما همزمان با فاطمه به توصیه یک دوست حفظ قرآن را شروع کرده و اکنون موفق به حفظ ۲۸ جزء شده است.

شفای سردرد با خواندن قرآن

یکی از معجزاتی که زهرا از خواندن قرآن دیده شفای سردردهایی است که مدتها از آن رنج می برده و در این خصوص به خبرنگار فارس گفت : وقتی شروع به حفظ قرآن کردم بیماری که چند سال از آن رنج می بردم شفا یافت.

زهرا ملکی  که پیش از شروع حفظ قرآن به بیماری سر درد مبتلا بود، افزود:  گمان می کردم با وجود این بیماری نتوانم کار حفظ را انجام دهم اما بعد از چند هفته به طور معجزه آسایی متوجه شدم دیگر سردرد نمی شوم.

وی توسل به اهل بیت علیه السلام را نیز برای رسیدن به آرامش توصیه کرد و  ادامه داد: حتی روضه های امام حسین(ع) هم شفا بخش است.

قرآن و اهل بیت علیهم السلام دو جزو جدا ناشدنی

این حافظ ۲۸ جزء قرآن یادآور شد: باید در کنار قرآن به آموزه های ائمه نیز مراجعه کنیم.

وی با اشاره به آیه (الا به ذکر الله تطمئن القلوب) اظهارداشت :وقتی قرآن می فرماید با ذکر خدا آرامش بگیرید باید به آن اعتقاد داشت.ملکی در کنار توصیه به حفظ قرآن بر تفسیر و یادگیری مفاهیم قرآنی نیز تاکید کرد و گفت: البته بعد از قرآن توصیه می کنم افراد به نهج البلاغه نیز مراجعه کنند همانطور که خودم آرزو دارم خداوند چشمان را شفا دهد تا بتوانم حکمت های نهج البلاغه را  در زندگی پیاده کنم.

این بانوی ۳۳ ساله با این پیش بینی که تا پایان سال بتواند کل قرآن را حفظ کند ادامه داد : در مرحله شهرستانی در رشته حفظ ۱۰ جزو موفق به کسب رتبه اول شدم.

وی با اشاره به آرامشی که از قرآن به انسان می رسد افزود :توصیه می کنم تمام جوانان برای موفقیت در زندگی به قرآن روی بیاورند و از مفاهیم و تفسیر آن در زندگی استفاده کنند.

حفظ قرآن آسان است

این بانوی روشندل گرچه نتوانسته خط بریل را بیاموزد اما حفظ قرآن را با استفاده از فایل های صوتی دنبال می کند.

وی یادآور شد: ابتدا گمان می کردم حفظ قرآن خیلی سخت است اما وقتی با اصرار دوستم در کلاسهای اوقاف ‌شرکت کردم متوجه شدم کار بسیار آسانی است.

ملکی گفت: آنقدر حفظ قرآن آسان است که حتی افراد مسن هم می توانند آن را یاد بگیرند.

این شرکت کننده چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم در پایان با اظهار امیدواری از اینکه نواقص مسابقات سال‌های آینده رفع شود افزود :انتظار می رود شرایط همه شرکت کنندگان برای حضور در مسابقات مد نظر باشد و از سالن های مناسب سازی شده برای مسابقات استفاده کنند.

آرزو دارم حفظ قرآن همگانی شود

فاطمه ملکی دیگر بانوی روشن دل قرآنی در خراسان جنوبی هم گفت :با توجه به تاثیرات زیادی که از قرآن در زندگی دیده ام آرزو دارم روزی حفظ قرآن همگانی شود.

وی که ۱۴ جزء قرآن در از پنج سال گذشته تاکنون حفظ کرده است، افزود : برخی گمان می کنند که حفظ کردن قرآن کار سختی است اما وقتی شروع کنیم متوجه می شود سخت نیست و فقط به همت نیاز دارد.

وی که از طریق آموزش های مجازی و حضور سازمان اوقاف موفق به حفظ شده است، گفت: آموزش هایی که ارائه شده خوب بوده و تصمیم دارم با کمک خط بریل کل قرآن را حفظ کنم.

این بانوی سربیشه ای با اشاره به تاثیرات قرآن در زندگی اش گفت: قرآن به زندگیم نور بخشیده و بسیاری از کارهایی که قبلا به تنهایی قادر نبودم انجام دهم الان به برکت قرآن انجام می دهم.

وی با این آرزو که روزی حفظ قرآن در جامعه همگانی شود اظهار داشت :از آنجایی که وقتی انسان مشغول حفظ قرآن است باید به مفاهیم آن هم توجه کند این موضوع تاثیرات خوبی در زندگی دارد.

رنج سربیشه از نداشتن موسسه قرآنی

ملکی که حفظ قرآن را از جزء ۳۰ و ۲۹ شروع کرده گفت: ملک اولین سوره ای بود که موفق شدم حفظ کنم.

وی افزود: مهمترین نکته ای که از قرآن فراگرفتم این است که خداوند می فرماید شما به یاد من باشید تا من هم به یاد شما باشم.

این مربی قرآن با اشاره به نبود موسسه قرآنی در شهرستان سربیشه اظهار داشت :البته یک زمین برای این منظور وقف شده اما باید برای ساخت آن خیران پای کار باشند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول