اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آخرین وضعیت جوی پایانه‌های مرزی و‌‌ شهرهای کربلا و نجف اشرف

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در برخی مناطق شمالی کشور در 3 روز آینده، آخرین وضعیت جوی پایانه‌های مرزی ایران و عراق و‌‌ شهرهای کربلا و نجف اشرف را تشریح کرد.

آخرین وضعیت جوی پایانه‌های مرزی و‌‌ شهرهای کربلا و نجف اشرف

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در استان‌های اردبیل، مازندران، گیلان، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش باران و وزش باد داریم و روز شنبه 19 شهریور با تقویت جریانات شمالی روی خزر، بارش در سواحل خزر تشدید می‌شود و گستره بارش‌ها مناطقی از شمال خراسان رضوی را نیز دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 20 شهریور در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: شنبه تا دوشنبه هفته آینده در شرق و شمال‌شرق کشور خصوصاً زابل به دلیل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک داریم.

وی ادامه داد:‌ روز شنبه در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از شنبه تا دوشنبه در استان‌های ایلام و خوزستان به دلیل وزش باد و نفوذ گرد و غبار از کشور عراق کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در چهار روز آینده صاف، در برخی ساعات کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 35 و 22 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهند بود.

* وضعیت جوی پایانه‌‌های مرزی ایران و عراق

وی درباره وضعیت جوی مهران در دو روز آینده بیان کرد: آسمان مهران در دو روز آینده صاف، گاهی با وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در این دو روز در مهران به ترتیب 45 و 46 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در شلمچه طی دو روز آینده آسمان صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما در این دو روز در شلمچه به ترتیب 46 و 47 درجه خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: در چذابه نیز طی دو روز آینده آسمان صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دماهای 46 و 47 درجه در این دو روز حاکم است.

وی گفت:‌ در قصرشیرین نیز بیشینه دمای 42 درجه طی دو روز آینده خواهیم داشت و آسمانی صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در شهر نجف اشرف طی دو روز آینده آسمان صاف همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در این دو روز 46 و 45 درجه خواهد بود. همچنین در کربلای معلی همین شرایط جوی با بیشینه دمای 44 و 45 درجه حاکم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول