اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

بدرقه خادمان موکب دانشگاه تربیت مدرس با حضور رییس دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان

کاروان خادمان موکب دانشگاه تربیت مدرس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی عازم کربلا شدند.

بدرقه خادمان موکب دانشگاه تربیت مدرس با حضور رییس دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاروان خادمان موکب دانشگاه تربیت مدرس با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه و تجدید میثاق با این شهیدان و با بدرقه رئیس دانشگاه، هیات رئیسه، مسئول دفتر نهاد رهبری و جمعی از مسوولان،‌ کارکنان و دانشجویان عازم کربلا شدند.

موکب دانشگاه تربیت مدرس در عمود ۱۳۳۳ در ۷۰ کیلومتری شهر کربلا مستقر خواهد شد و درزمینه امور پزشکی و درمانی و امور فرهنگی به زائران اباعبدالله الحسین خدمت رسانی خواهد کرد. کاروان زیارتی دانشجویان دانشگاه نیز روز ۵ شنبه ۱۷ شهریور ماه عازم کربلا خواهند شد. 

در آیین بدرقه کاروان خادمان موکب دانشگاه تربیت مدرس حجت الاسلام ساداتی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی به روایتی از امام حسن عسگری ( ع) درخصوص نشانه های شیعه اشاره کرد و گفت: خواندن ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز،‌  انگشتر در دست راست کردن،‌ قرائت بسم الله الرحمن الرحیم نماز با صدای بلند، پیشانی بر خاک گذاشتن و زیارت اربعین از جمله نشانه های انسان شیعه است.

وی افزود: زیارت اربعین هم به معنای خواندن این زیارت و هم به معنای زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین است.

ساداتی نژاد به چرایی اهمیت زیارت اربعین اشاره و تصریح کرد: در پیاده روی اربعین قطعه ای از زندگی مهدوی را می بینید و اگر کسی بخواهد در دوران غیبت قطعه ای از سبک زندگی مهدوی را مشاهده کند به پیاده روی اربعین برود تا همه زیبایی ها را در این پیاده روی ببیند. دشمن از جریان پیاده روی اربعین و فرهنگی که در جهان اسلام و دنیا از خود به جا می گذارد و نورانیت این حرکت عظیم ترس و هراس دارد.

وی ادامه داد: در تهران چند دانشگاه در مسیر پیاده روی اربعین موکب دارند که دانشگاه تربیت مدرس نیز افتخار دارد که به عنوان یکی از این دانشگاه ها در مسیر پیاده روی اربعین خدمت رسانی کند که برای ما دانشگاهیان تربیت مدرس مایه افتخار و مباهات است.

در این مراسم فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز از خادمان موکب این دانشگاه خواست تا در این سفر معنوی برای همه دانشگاهیان تربیت مدرس،‌ امام زمان (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای و همچنین رشد و اعتلای هر چه بیشتر دانشگاه و کشور دعا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول