اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرمت مقبره بنکدار در تکیه کازرونی تخت فولاد

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولادگفت: تکیه کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت‌های معنوی و میراثی شهر اصفهان است و مرمت بام مقبره بنکدار واقع در این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجرا است.

مرمت مقبره بنکدار در تکیه کازرونی تخت فولاد

ه گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم عمرانی مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد بازسازی و مرمت در تخت فولاد اظهار کرد: از ماموریت‌ها و وظایف ذاتی مجموعه تخت فولاد نگهداری، مرمت تکایا و اماکن میراثی این پهنه تاریخی است.

وی گفت: تکیه کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت‌های معنوی و میراثی شهر اصفهان است و مرمت بام مقبره بنکدار واقع در این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجراست.

عمرانی تصریح کرد: این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی شامل سبک‌سازی و استحکام‌بخشی سقف؛ پوکه‌ریزی، شیب‌بندی، اجرای ایزوگام و همچنین مرمت شرفی و نمای بام است.

 مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد بیان کرد: پس از انجام اقدامات نهایی و انجام کف فرش بام مقبره، این مکان قابل بهره‌برداری و بازدید گردشگران تخت فولاد خواهد بود.

وی افزود: حفظ و مرمت تخت فولاد به عنوان میراث ارزشمند و هویت‌ساز شهر اصفهان و همچنین برجسته‌سازی پدیده‌ها و ظرفیت‌های آن از رویکردهای حوزه فنی و عمران مجموعه است که با رعایت کلیه استانداردهای حفاظت از اماکن تاریخی انجام خواهد شد.

عمرانی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های زیارتی و گردشگری معنوی در تخت فولاد از اجرای مرمت و بازسازی سایر بخش‌های تکیه کازرونی در سال آینده خبر داد.

انتهای خبر/۳۶۴۹/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول