اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رقابت معنوی همسفران نور/ چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن خراسان جنوبی افتتاح شد

شرکت کنندگان چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، همسفرانی در مسیر نورانی کلام الهی هستند که از نقاط دور و نزدیک در جوار بارگاه مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم طبس گردهم آمدند تا به مدت سه روز ضمن بهره گیری از انوار این مکان مقدس در رقابتی معنوی آنچه از آستان پر خیر قرآن کریم آموخته‌اند را محک بزنند.

رقابت معنوی همسفران نور/ چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، خورشید عصرگاهی دامن کشان از صحن باصفای حرم می‌رود و کم کم پذیرش شرکت کنندگان شروع می‌شود. مسابقه دهندگان در دو گروه خواهران و برادران از جای جای استان به میقات الرضا دارالمومنین آماده‌اند تا در محفلی معنوی هر آنچه از کلام الهی فراگرفته‌اند را به رقابت گذارند.

مسافران و زائران حضرت حسین بن موسی الکاظم نیز میهمانان این آیین معنوی هستند تا حضورشان شکوهی برای مراسم شود.

قرارشان غروب شانزدهمین روز شهریور باب الشهدای حرم بر سرار مزار مطهر شهدا است تا با عطرافشانی غبار از آستان مطهر این مردان الهی بزدایند و با اذن دخول از فرزند پاک آل الله پای در  مجلس نور نهند.

همسفران نور اعم از شیعه و سنی  بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق این حرم مطهر برای آیین افتتاح مسابقات قرآن گرد هم آمدند و پای صحبت سخنرانان نشستند.

لزوم تدبر در قرآن موضوعی بود که سخنرانان این آیین بر آن تاکید داشتند و به اعتقاد آنها راه سعادت انسان بهره گیری از آموزه‌های قرآنی است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم در این آیین گفت : در کنار حفظ و تفسیر، تدبر در قرآن از اصول مهم برای پاسداشت کتاب الهی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.
 


به گفته وی این مسابقات بزرگترین رخداد فرهنگی  سال جاری در استان است زیرا قرآن با عنوان کتاب حکمت، معیشت، طریقت و زندگی انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد:  چهل و پنجمین دوره مسابقات بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا امسال به باشکوه بیشتر به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

بخشی پور با اشاره به ۲ هزار و ۲۶۳ شرکت کننده در این دوره از مسابقات گفت: از این تعداد ۱۲۳ نفر در رشته‌های آوایی به مرحله استانی راه یافتند که به مدت سه روز در طبس به رقابت می‌پردازند.

وی یادآور شد :شرکت‌کنندگان از نقاط دور و نزدیک استان به شهرستان طبس آمده‌اند که نشان از توجه آنها به فعالیت‌های قرآنی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم تدبر در قرآن افزود :سازمان اوقاف متولی برگزاری مسابقات قرآن بوده اما تاکید مقام معظم رهبری بر تفسیر و تدبر در قرآن است.

بخشی پور با اشاره به اینکه قرآن کاملترین کتاب آسمانی است گفت: اینکه طی سالیان دراز هیچ تحریفی در کتاب قرآن رخ نداده نشان از کامل و بی‌نقض بودن آن است.

وی در پایان بر عمل به آموزه‌های قرآن برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت تاکید کرد.
 


قرآن در تمام عرصه های زندگی انسان شفا بخش است

علی اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس هم گفت: قرآن به هر نحوی در زندگی انسان ورود پیدا کند شفابخش است و باید از این حیث مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برگزاری این قبیل محافل قرآنی در شهر موجب رواج معنویت می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با اشاره به توجهی که بعد از انقلاب به مباحث قرآنی شده گفت: در بحث آموزش و قرائت  قرآن برنامه‌های خوبی در نظام جمهوری اسلامی ایران از بیش از 40 سال گذشته انجام گرفته است.

رحیمی عنوان کرد: برگزاری مسابقات بعد دو سال از شیوع کرونا در طبس افتخاری برای این شهر است.

وی از شهر طبس به عنوان دارالمومنین و میقات الرضا یاد کرد و اضافه کرد: این شهر در مسیر تردد ۶ استان بوده و همواره از زائران  مشهد مقدس و عتبات عالیات پذیرایی کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس ایجاد چنین فضای معنوی را در بهره گیری بیشتر مسافران و زائران  موثر دانست و افزود :با توجه به اینکه قرآن به عنوان کامل ترین کتاب دست نخورده باقی مانده است باید با بهره گیری از معانی علمی این کتاب مقدس به دنبال تعالی و رشد بیشتر بود.
 


حجت الاسلام زنجانی طبسی امام جمعه موقت شهرستان طبس نیز قرآن را شفا برای مؤمنان و خسارت برای ظالمان و ستمگران عنوان کرد و گفت: شفای همه دردهای روحی در قرآن است.

وی افزود: علاوه بر این از  آیه، آیه قرآن برای شفای دردهای جسمانی نیز می توان بهره جست.

امام جمعه موقت شهرستان طبس ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقات اظهار امیدواری کرد: چنین اقدامات فرهنگی اثراتی ملموس در رشد معنویت داشته باشد.

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف مرحله‌ استانی از شامگاه روز چهارشنبه ۱۶ شهریور آغاز و تا عصر جمعه ۱۸ شهریور ادامه دارد.

بیش از صد شرکت کنندگان در دو گروه خواهران و برادران و در بخش‌های حفظ، قرائت تحقیق و حفظ باهم رقابت می‌کنند. داوران این مسابقات از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و تهران دعوت شده‌اند.

گزارش از عصمت برزجی

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول