اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه از تصرف منطقه جدیدی در دونتسک اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشورشهرک «کودما» در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را تصرف کردند.

روسیه از تصرف منطقه جدیدی در دونتسک اوکراین خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه پیروزهای روسیه در نبرد با اوکراین، نیروهای روس روز چهارشنبه یک منطقه در «دونتسک» در شرق اوکراین را تصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور شهرک «کودما» در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را تصرف کردند.

کودما حدود ۶۰۰ نفر جمعیت دارد و در دونتسک که مورد حمایت روسیه است، واقع شده است.

در تحولی دیگر «ژنرال ایگور کوناشنکوف»  سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که نیروهای مسلح روسیه خط تولید مهمات سامانه‌های موشک "اولخا" اوکراین را نزدیک «کنستانتینوفکا»  در «دونتسک»  منهدم کردند.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «جنگنده‌ها، یگان‌های موشکی و توپخانه ما  به حملات خود به اهداف نظامی در خاک اوکراین ادامه می‌دهند و تاسیسات تولید موشک سامانه‌های اولخای اوکراین در نزدیکی شهرک کنستانتینوکا، در دونتسک منهدم شدند.»

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) به ارتش این کشور دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را داد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» در منطقه دونباس از اوکراین انجام شد.

رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: «فاجعه کنونی نتیجه اقدامات رژیم نئونازی و ملی‌گراست که قدرت را در اوکراین در دست گرفت و خصومت‌ها را در دونباس آغاز کرد. ولادیمیر پوتین با بیان اینکه همه تلاش‌های روسیه برای حل مسالمت‌آمیز مشکل با شکست مواجه شد، افزود: «وظیفه روسیه است که به مردم دونباس کمک کند.»

 وزارت خارجه روسیه که پیش از این بارها از همراهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مواضع ضد روسی آمریکا در قبال بحران اوکراین انتقاد کرده بود، روز سه شنبه  بار دیگر در این باره اظهارنظر کرد.

 وزارت خارجه روسیه هشدار داد هکه اروپا درباره نتایج کمک نظامی به کی‌یف فکر نمی‌کند و در حال تلاش برای طولانی کردن این منازعه است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول