اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امام جمعه طبس : راه در امان ماندن جامعه از آسیب‌ها ترویج معارف قرآنی است

امام جمعه طبس گفت :جامعه برای در امان ماندن از آسیب‌ها نیازمند ترویج معارف قرآنی است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

امام جمعه طبس : راه در امان ماندن جامعه از آسیب‌ها ترویج معارف قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس، در ارتباط تصویری با مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از کربلای معلی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان چهل و پنجمین دوره مسابقات برای حضور در شهر دارالمومنین طبس اظهارداشت: از همه برنامه‌ریزان این مسابقات قدردانی می‌کنیم. 

وی ادامه داد :همانطور که  خداوند فرموده قرآن  هدایت کننده به مستقیم‌ترین و مطمئن‌ترین راه است.

امام جمعه طبس با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام ص نیز گفت: بهترین انسان‌ها  افرادی هستند که قرآن را یاد می‌گیرند و به دیگران نیز می‌آموزند.

وی یادآور شد : جامعه قرآنی به تعبیر مقام معظم رهبری از آسیب ها در امان بوده‌ و کمتر آسیب متوجه آن است.

حجت الاسلام محمدی گفت: اگر بتوانیم جامعه را به سمت معارف قرآنی، خواندن، صوت و لحن، مفاهیم قرآنی و تفسیر آن سوق دهیم و از همه مهم تر به مرحله تدبر در قرآن برسیم می توانیم در آیات قرآن فهم کرده و  به طور یقین راه یافته به مسیر سعادت و کمال خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد این دوره از مسابقات زمینه‌ای شود که جوانان و نوجوانان به معارف قرآن علاقه‌مند شوند و راه سعادت را بپیمایند. 

وی یادآور شد :همانطور که  انسان در دنیا با اموال خود اعتبار می‌گیرد در آخرت شرافت او به همنشینی با قرآن است، لذا  بنا به توصیه پیامبر اعظم(ص)  هر کس قرآن بخواند درجه بالای بهشت را نصیب خود می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به توصیه‌های قرآن بتوان جامه عمل پوشاند گفت: بنا به توصیه مقام معظم رهبری مدظله العالی جمهوری اسلامی باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی افزود: خوشبختانه تاکنون این تاکید مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و قران دوستان محافل قرآنی را رونق داده‌اند.

وی بر شناخت معارف قرآنی و ترویج آن تاکید کرد و آن را زمینه ساز تمدن اسلامی برای حکومت امام عصر عج دانست.

وی یادآور شد :حضور متسابقین در این مسابقات به منزله برنده شدن آنها و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی با حضور 123 شرکت کننده روزهای 16 تا 19 شهریور در آستان مقدس حسین بن موسی کاظم علیه السلام شهرستان طبس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول