اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

خدمات بهورزان و مراقبین سلامت شخصیت بین‌المللی ایران را متعالی ساخته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از نکات برجسته که شخصیت بین‌المللی ما را متعالی ساخته خدمات بهورزان و مراقبین سلامت است،گفت: خدمات مراقبت‌های اولیه ایران مورد تحسین جهانی قرار گرفته و این مدیون بهورزان و مراقبین سلامت است.

خدمات بهورزان و مراقبین سلامت شخصیت بین‌المللی ایران را متعالی ساخته است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم تقدیر از بهورزان و مراقبین سلامت با اشاره به جایگاه اجتماعی بلند بهورزان و مراقبین سلامت در دوران کرونا، بیان داشت: هیچ جایگزینی برای این جایگاه اجتماعی شما وجود ندارد. اگر امروز مزیت نسبی نظام سلامت کشور را در عرصه بهداشت بدانیم و همه کارشناسان در دهه اخیر اگر قصد تشویق داشتند بخش عالب آن حوزه بهداشت بوده است.

وی ادامه داد:‌مراقبین سلامت و بهورزان به دلیل کار سخت و مواجه با بحث‌های غیر قابل پیش بینی در حوزه اداری نمی‌گنجد. اگر با افتخار از کاهش مرگ مادران، پوشش مناسب مادران باردار، پوشش بالای واکسیناسیون یا وجود آب شرب بهداشتی در نقاط مختلف یا در کنترل بیماری واگیر و منتقله صحبت می‌کنیم همگی مدیون و رهیافت تلاش‌های شبانه روزی زحمتکشان بهورز و مراقبین سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از نکات برجسته که پرستیژ بین‌المللی ما را متعالی ساخته و افتخار آفرین می‌دانیم خدمات بهورزان و مراقبین سلامت است.خدمات مراقبت‌های اولیه ایران مورد تحسین جهانی قرار گرفته و این مدیون بهورزان و مراقبین سلامت است.

زالی تصریح کرد: امروز در گوشه و کنار ایران وقتی نام بهورز و مراقب شنیده می‌شود همگان از افتخار از آن یاد می کنند.شما افق‌های و ترازهای تمجید و تکریم را از درون مرزها به جامعه بین‌المللی برده اید.

وی با طرح این پرسش که بهورز و مراقبین چگونه به این جایگاه رسیده‌اند، گفت:‌ جامعه بهورزی و مراقبین سلامت ما دارای صفاتی همچون صبراست و یکی از صوبرترین و شکیباترین عناصر سلامت کشور و بدون داشتن رقیب، بهورزان و مراقبین سلامت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مهرورزی و مهربانی را خصیصه و شاخص دیگر بهورزان و مراقبین سلامت عنوان کرد و گفت:‌مهرانی به شغل بهورزی الصاق شده است؛ ضمن اینکه تعهد و مسئولیت پذیری خصیصه دیگر بهورزان و مراقبین سلامت است.

زالی با بیان اینکه بهورزان امروز یک الگو در نظام سلامت شده‌اند، افزود:‌ شاید هیچ شغلی به اندازه بهورزان و مراقبین به سلامت عشق به کار نداشته باشد؛چراکه بهورزی شغل 24 ساعته و غیراداری است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول